Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 15 August 2013

INGIN MAKAN ANGIN PERCUMA DI KEPULAUAN GALAPAGOS? NAMAKAN IKAN INI

Situated in the Pacific Ocean some 1,000 km from the South American continent, these 19 islands and the surrounding marine reserve have been called a unique ‘living museum and showcase of evolution’. Located at the confluence of three ocean currents, the Galápagos are a ‘melting pot’ of marine species. Ongoing seismic and volcanic activity reflects the processes that formed the islands. These processes, together with the extreme isolation of the islands, led to the development of unusual animal life – such as the land iguana, the giant tortoise and the many types of finch – that inspired Charles Darwin’s theory of evolution by natural selection following his visit in 1835.

Maaf tak translate. Yong dah share ini kira baik dah. Hahaha...

GALAPAGOS ADALAH MUZIUM HIDUP MARINA

Nak pergi santai ke kepulauan itu dengan percuma? Ikuti pertandingan ini. Tak dikenakan bayaran apa-apapun. Namakan jer species ikan ini:

IKAN CANTIK BELUM ADA NAMA

Cara turut serta dalam pertandingan, klik link di sini atau di sini.

Tak cuba tak tahu.

Kalau menang jangan lupa hantar gambar kepada Yong.

SELAMAT MENCUBA...







No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.