Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 17 August 2013

LAMA SANGAT KAT LUAR NEGARA SAMPAI TAK TAHU APA JADI KAT NEGARA SENDIRI?!

NEGARA MANA YANG MENDENGAR MALAYSIA? (SUMBER)

Hari ini timbul kenyataan tak lucu Wakil Tetap malaysia di PBB. Tak tahu entah bila kali terakhir mamat ini pergi pasar. Dia macam mamai atau mungkin mamun sampai tak tahu tentang apa sebenarnya yang berlaku dalam negara sendiri. 

Berikut komen pembaca:

KOMEN SETERUSNYA DALAM FACEBOOK NAJIB RAZAK DI SINI

Tak tahu negara mana pula yang nak mencontohi Malaysia? Mungkin US, China, India, Brazil dan beberapa negara di Eropah, kot. Cer tengok data di bawah ini:

BACA SETERUSNYA DI SINI

Hutang awam rakyat Malaysia ialah $6,016.22 bagi setiap orang, lebih tinggi berbanding Indonesia sebanyak $926.60 dan Thailand, $2,577.33 sahaja.

Tak mungkin jiran-jaran nak mencontohi kita sebab kita lebih banyak hutang dari demer.

Jika nak tahu prestasi negara lain, boleh juga baca di Global Finance di sini.

SYUKUR, NEGARA MALAYSIA MASIH AMAN!

8 comments:

  1. klu menteri2 asyik menipu dan syok sendiri negara boleh bangkrup...let face the fact admit mistake and if cant perfom resign menteri2 pun ramai yang dah 'senja'time to change matawang kita berbanding
    sing dollar paling teruk...apa dah jadi nie? wakeup le

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Remy,

      Mimpi di siang hari. Menipu setiap hari, Joli di malam hari, Main golf berhari-hari. Entah bila bekerja..

      Delete
  2. Wakil tetap Malaysia ke UN ni sebenarnya dah terlalu selesa duduk kepompong kemewahan serta dalam 'denial syndrome'dan bercakap guna kepala lutut!...ini contoh sekor pengampu yang cuba jual minyak auta dan cuba nak bodohkan rakyat! Senaraikan negara mana yang dengar dan ikut mencontohi Malaysia? Negara pasir berdengung dan pasir dua butir mungkin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sizzly

      You are right. Itulah penyakit demer -denial syndrome. Malangnya, kuasa demer pegang.

      Delete
  3. kalau dari puak lembu sampai mati pun lembu juga!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maie

      Ketuanan Melayu kunun. Singapura datang dapat buat resort, dapat beli rumah, dapat kontrak..etc..etc...Melayu dapat apa? Hari-hari kena tipu.

      Delete
  4. adik bradik minah listen listen listen ni hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Azmie

      Dari segi bangsa atau perangai?

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.