Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 18 October 2013

INI BUKAN ALI RUSTAM YE...ALAHAI...

Menarik berita dari negara China komunis ini:

KENA AMPU PUN SALAH (SCMP)

Gara-gara menerima perkhidmatan seorang pengampu, pegawai ini dipecat. Menerima perkhidmatan itu sama dengan menerima rasuah jugak. Cuma ia bukan duit, tetapi dalam bentuk kemudahan. Nak kata apa lagi? Kahkahkah....Padan muka.

Kat Malaysia, keadaan terguling terbalik. Pemimpin yang kalah pilihanraya pula mengampu pemilihnya, gara-gara supaya terpilih...

KENAPA CINA TAK MENGAMPU DIA? (TMI)

Biasalah...

Di Malaysia pemimpin suka diampu;
Ampu disamakan dengan sokongan;
Sokongan untuk jawatan;
Sebab pemimpin suka minta jawatan...
Sebab pada jawatan itu ada kesenangan dunia. 

Kalau tak dapat jawatan dari parti sendiri, minta dari parti lawan pun takpe...

Bab pecat pegawai ini Malaysia takkan belajar dari Negara China, walaupun...

SIAPA PULAK RAKANIAGA MALAYSIA NI?

ENDLESS POSSIBILITIES

2 comments:

  1. Assalam....Yong, dinegara kafir yang penduduknya kuat makan babi, rasuah dianggap jijik dan mereka ni 'seolah-olah menghayati hukum Islam' yang menegaskan rasuah ni haram dan berdosa! Tetapi di Malaysia ni, pemimpin Melayu yang mulut busuknya tak lekang dari ayat Allahuakbar,Alhamdullillah, astaghfirullah.....rasuah berkodi-kodi malah berkoyan-koyan takde rasa apa! Walaupun tahu hukum hakam bahawa rasuah tu haram(macam makan babi kata madey) dan dosa tapi pemimpin melayu nilah yang paling kuat makan rasuah, bagi makan anak bini pulak tu dan menyusahkan rakyat lagi! Rasuah melayu kita ni mengalahkan kafir di Malaysia dan negara Cina! Malu kita kat puak kafir ni!.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa nak buat, deme tak reti beza apa tu hadiah & rasuah? kerajaan & parti? dosa & pahala? Tu pasal lah.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.