Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 17 November 2013

SEBUAH MADAH DARI TUAN IBRAHIM TUAN MAN BUAT HASSAN ALI

JAWATAN ITU AMANAH (SUMBER)

Madah dari Tuan Ibrahim Tuan Man menarik hati Yong.

Mungkin madah itu untuk dirinya sendiri yang tidak mahu berebut jawatan dengan Nik Amar dan Mat Sabu. Mungkin ia nasihat buat rakan seperjuangannya, yang bukan ustaz/ustazah yang digelar golongan professional. Mungkin juga ia sindiran untuk rakan seperjuangannya yang belajar pengajian Islam dan mengaku diri sebagai ulama, walaupun belum sampai ke tahap itupun.

Madah nasihat ini sesuai untuk semua umat Islam di Malaysia yang sedang berebut jawatan. Tidak kira jawatan itu dalam partinya sendiri, Parti PAS, dalam UMNO, atau dalam kerajaan - sama ada nak jadi MB atau TMB, mahupun nak jadi Naib Canselor universiti.

Akhir sekali, menariknya, madah di wall facebook Tuan Ibrahim ini keluar selepas video Hassan Ali menyibuk menyarankan PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Video itu kini meletup dalam media siber. 

Jika Tuan Ibrahim tidak mahu sebut secara spesifik, kerana beliau seorang ulama yang hanya mahu berkias; biarlah Yong tolong tujukan madah nasihat ini kepada bekas rakan seperjuangannya, Hassan Ali yang disebut oleh Khalid Samad amat teringin jawatan MB Selangor!

Hassan Ali sangat ingin memegang jawatan tertinggi sebuah organisasi. Akhirnya dapat juga dia jadi ketua organisasi yang dia sendiri mulakan - Ketua Jati.

Madah nasihat Tuan Ibrahim Tuan Man amat sesuai untuk Ketua Jati ini.

Bagi yang masih belum melihat video Hassan Ali meroyan bab pemilihan pucuk pimpinan PAS itu, silalah klik video ini:



Bagi yang terlepas pandang episod sebelumnya tentang keinginan Hassan Ali jadi MB Selangor, kaitannya dengan warga Shah Alam, dan pemilihan TP PAS, sila baca di sini, di sini dan di sini

ENDLESS POSSIBILITIES

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.