Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 23 March 2014

AWAS! MALWARE BERKELIARAN KETIKA KELUARGA PENUMPANG DAN KREW MH370 BERDUKA DALAM PENANTIAN

Kini terdapat macam-macam penipuan yang menggunakan tragedi kehilangan pesawat MH370 sebagai promo. Antaranya menggunakan headline promo seperti berikut:

“Shocking Video: Malaysian Airlines missing flight MH370 found at sea”
“Malaysian Airplane MH370 Already Found. Shocking Video Release Today by CNN”
“Plane has been spotted somewhere near Bermuda triangle. Shocking videos released today. CNN news”

Hoax ini menampilkan gambar-gambar yang nampak macam betul. Tetapi ia sebenarnya hanya penipuan dari hackers yang ingin mengintai apa ada dalam komputer komer, atau vendor licik yang ingin menjual produknya.

AWAS! Jangan tertipu! Dapatkan berita yang sahih dari pihak yang berintegriti.

Amaran ini dikeluarkan oleh cnet.com dan time.com.

Netizens dinasihatkan jangan membuka link seperti itu kerana ia akan membuka pintu untuk malware masuk ke dalam komputer. Jika nak tengok juga, komer akan mengambil risiko yang boleh menyebabkan kerosakan komputer.

Banyak penjahat di dunia ini.

Sendiri mau ingat maa..

AMARAN CNET

Baca seterusnya di:



No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.