Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 22 March 2014

KAMERA VIDEO JATUH DARI KAPAL TERBANG MELAYANG KE DALAM KANDANG BABI (SAKSIKAN APA ISI RAKAMANNYA!)

Hujung minggu maleh buat N3.

JANGAN PENIN TENGOK VIDEO NI:

  B


Nasib baik kamera video ini tak rosak. Ia berjaya merakam perjalanannya melayang dari kapal terbang itu jatuh ke kandang babi. Mujur tak dimakan oleh babi-babi itu. Jenuh babi-babi itu posing (tanpa disedarinya)...Ceritanya ada di sini

Yang ini citer buah manggis CEO MAS: http://yongsukakuning.blogspot.com/2014/03/

3 comments:

  1. Kalau ye sungguh pun maleh nak buat N3, toksahlah video macam ni nak suruh kami tonton. Kalau buat pop kuiz pun bagus juga, contoh soalannya;
    Di negara manakah terletaknya lapangan terbang Chinggis Khaan?
    Hadiahnya pula bateri lithium tanpa alkohol, misalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ahmad salleh

      Ayoyo....sekali sekala dalam kehidupan ini melihat kejadian lain (yang takde kaitan dengan politik) tak boleh ke? Bukannya lucah. It's part of life. Some serious, some incidential, some tragic, some strange, some funny etc...

      What lesson can we learn?

      Perjalanan kamera video yang tak pecah walau jatuh dari tempat tinggi adalah sesuatu yang boleh difikirkan oleh inventor di Malaysia.

      Lagipun awal2 lagi Yong dah tulis dalam tajuk N3 ini mengenai kamera video yang jatuh ke kandang babi. Your choice, nak bukak atau taknak bukak. Kalau takmo tengok, buat apa bukak?

      Delete
  2. Salam Yong,
    Walaupun kamera itu terbukti ketahanan fizikal dan terpelihara rakamannya (robust), mujur juga masih boleh dijumpai. Jika tidak, dgn kamera serta kandungan rakamannya sekali hilang.
    Secara teknikalnya segala kesan audio, visual atau kedua-duanya sekali boleh ditransmit secara langsung, ala ... macam live telecast tu. Ia juga boleh dirakam oleh pihak yg menerima gelombang isyarat tersebut. Untuk penggambaran pula kita telahpun didedahkan dgn teknologi handphone 3G, yg boleh menghantar suara dan imej yg dikehendaki. Walaupun handphone yg digunakan itu hilang atau rosak, segala audio dan visual masih lagi selamat, jika dipresetkan pihak penerima merakamkannya.
    Hidangan yg dibawah tudung saji, tak kan nak biarkan tetamu hanya tengok tudung saji je?

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.