Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 24 March 2014

MH370: PERANG SATELIT PULAK DAH...(VIDEO LINK INSIDE)

MACAM TAK PERCAYA BENDA-BENDA INI MENGINTAI KITA SETIAP SAAT  

Sebenarnya ada berapa banyak satelit di angkasa yang mengintai sama ada Altantuya meletupkan dirinya sendiri dengan C4?

Yong taknak penin memikirkan macam mana Altantuya boleh meletupkan dirinya sendiri.

Yang kita semua tengah penin ialah imej satelit yang heboh satu dunia ini.

IMEJ SATELIT CHINA

IMEJ SATELIT AUSTRALIA

Rupanya satelit boleh nampak benda beribu-ribu kilometre jauhnya. Pakar pakat kata imej tu "credible" yang bermaksud boleh dipercayai. Tapi bila tengok dekat-dekat, benda tu takde pulak. Pelik sungguh.

Jadi, persoalannya, ada atau takde serpihan pesawat tu?

Sila klk link berikut kalau nak tengok video kepada berita tentang apa yang nampak pada satelit



Terkini Peranchis pula mengeluarkan imej satelitnya. Katanya imej itu di tempat yang sama dengan imej sebelumnya (satelit China dan Australia). Lokasi benda di Lautan Hindi, dekat Australia. Tapi jaraknya 850 km dari objek imej satelit Australia tu....

Komer yang pakar-pakar boleh buat berbagai-bagai alasan mengapa objek yang nampak dalam satelit tu tak ditemui. 

Ada yang kata sudah tenggelam.
Ada yang kata kawasan itu amat luas, sukar dicari.
Ada yang kata lautan itu bergelora, mungkin sudah pecah atau hanyut ke tempat lain.

Akhirnya jadi perang "Satelit sapa paling best."

Apa kata, imej itu hanya comot yang melekat pada kamera satelit? Atau serpihan tahi bintang yang lalu depan satelit?

Yong sebenarnya skeptik pesawat MH370 boleh terlajak sampai ke situ...

7 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Demer main aci kejor dan nyorok-nyorok la Yong.... Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Takkan le dah masuk 3 minggu baru ada serpihan hanyut? Tak munasabah langsung benda besor itu boleh timbul di tengah lautan. Lepas tu, bila dicari hilang??

      Delete
  2. Boleh jadi itu serpihan komponen kapal angkasa, entah2 Space Shuttle Challenger yg meletup pd Selasa 28.01.1986 yg boleh ditonton antaranya via http://www.youtube.com/watch?v=fSTrmJtHLFU ataupun mana2 booster kapal angkasa yg lain.

    Boleh jadi juga satelit yg telah tidak digunakan lagi (expired) bersepah di angkasa, menunggu jatuh ke bumi shj tanpa diketahui bila dan di mana. Ini juga menjadi antara punca beberapa kuasa besar beria-ia benar mengesan MH370 itu. Dikhuatiri berlaku pelanggaran dgn pesawat ketika ianya jatuh.

    Nak diharap nujum Pak Belalang yg serkap jarang tu, hilang pisau ditelek parang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ahmad salleh

      Yong tak tahu nak kata apa dah. Sudah hilang kepercayaan! Cari pesawat tengah laut, kalau jumpa what then?

      Delete
  3. Pd sy jika sudah melebihi tempoh sepuluh Hari,sesebuah pesawat yg mengalami nahas dilaut sudahpun tenggelam menemui dasar lautnya..Jesteru apakah signifikan Objek2 yg ditemui dlm tempoh melebihi sepuluh hari itu mempunyai kaitan dgn Pesawat MH 370?
    Atau apakah ada pihak yg sengaja mencampakkan leraian2 logam dari udara lantaran byk sgt pesawat peninjau yg memenuhi ruang udara rantau ini dgn tujuan utk memberi harapan2 palsu dan pada masa yg sama ada operasi lain yg berjalan dibelakang tabir..
    Pd firasat sy ini hanyalah tidak lebih dari kerja2 SECONDARY Protocol utk tatapan awam sahaja sebaliknya The Prime Operation sedang berjalan dan sudah hampir kpd penyelesaiannya..Dan sesuatu akan diumumkan dlm masa terdekat..
    Operasi Secondaray ini kelihatannya spt satu perlumbaan mengukur kekuatan aset Maritim masing2 dan indikator kpd Review Negara2 Kuasa Besar yg akan menentukan inisiatif2 yg akan dirancang utk pelan Mobalisasi Global Kuasa2 Besar..
    Seperti halnya insiden 9/11 yg kertas kerjanya telah disiapkan pd 1962 dgn menetapkan Cuba sebagai sasar pd ketika itu dibawah Operasi NorthWood,namun ditanggunghkan sehingga 40 tahun atas kepentingan mobalisasi Ketenteraan Amerika ke tahap Global..Negara yg paling byk mengeluarkan hutang dgn wang Palsu ini perlukan konflik2 Global utk menjana Kewangannya lantaran kesan drpd dasar Ekonomi Kapitalis yg dianutinya..
    Jika merujuk kpd Garis waktu dan Hadith2 berkenaan Akhir zaman,apa yg kita lihat ini adalah gerakkan utk menjana Perang Besar/Al-Malhamah Al-Kubra supaya api2 peperangan dpt dipercikkan utk menyeret sebarapa mangsa yg banyak utk terlibat dgn Perang Besar ini..Jgn melihat Zahir didepan mata di zaman2 Fitnah ini tetapi cubalah singkap matlamat dan objektif yg tersembunyi disebaliknya..
    Wallahua'lam,..

    ReplyDelete
  4. Salam kak Yong.

    Same le awok pun skeptik bende yang same. Mengape le MH370 tu nak ambik lajak sampe ke tempat oghang payah nak jumpe deme nanti?? Gambo satelit mana credible entah le.

    Kut ye pun (spekulasi) takut kape trobang meletup bile landing ataih ayo laut tu, takat nak perabihkan fuel tak leh ke deme merry-go-around kat Laut China Selatan aje? Tak le dalam sangat kite nak SAR, ni ape ke he nye deme dah nak sampe ke kutub selatan dah tu?

    Something was not right at 1at place & still is ... ni semua nampaknye nak salahkan (scapegoat) Kapten Zaharie ke ni?

    ReplyDelete
  5. salam kak yong,masih ingat kate tok bomoh satu seantero tu kalau tak silap dia nyebut masih tergantung diantara tiga benua?kesahihan yang mana nak guna pakai ni?.bomoh satelit atau mahaguru harimau ghaib tok brahim?.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.