Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 6 April 2014

KALI INI YONG SETUJU DENGAN UTUSAN: MH370 KINI DI AFRIKA?

Kotak hitam sudah sampai ke penghujung hayat...Tapi di mana dia?

Hari ini akhbar lidah rasmi UMNO Utusan Malaysia tidak mengenepikan teori konspirasi CIA sebagai dalang kehilangan MH370. Ini sebahagian daripada tulisan dalam Utusan Malaysia:

FIKIR DI LUAR KOTAK

Utusan mengajak kita berfikir di luar kotak - melihat apa yang berlaku dalam tragedi 9/11 sebagai perbandingan untuk menguatkan hujah teori konspirasi.

Bagi yang mengikuti blog Yong, tentu perasan, sepatahpun Yong tak sebut teori konspirasi. Paling keras Yong berkata tidak akan bersangka baik 100% kepada gerombolan sekutu Zionist laknatullah, iaitu US, UK dan Australia (baca di sini).

Kenapa Yong tak sebut konspirasi?

Kerana bagi Yong konspirasi itu adalah satu persekongkolan yang melibatkan 3 tindakan asas (3 basic actions), iaitu:
  1. Perancangan (Plan)
  2. Pakatan sulit (Collusion)
  3. Pengkhianatan (Treason)
  • Perancangan - kerana konspirasi bukanlah satu tindakan instantaneous. Ia bukan tindakan seorang pilot yang kononnya mahu bunuh diri. 
  • Pakatan sulit - kerana ia satu rahsia yang dipegang oleh kumpulan yang bersekongkol. Kumpulan dari sekurang-kurangnya dua pihak; dan 
  • Pengkhianatan - kerana konspirasi tidak akan berlaku tanpa adanya kerjasama dari orang dalam, sama ada di peringkat perancangan atau logistik. 
Ini bermakna US tidak mungkin dapat menjayakan apa yang dinamakan konspirasi ini tanpa ada yang membuka pintu untuk memberi peluang kepadanya. Seperti contoh yang diberi oleh Utusan - tanpa adanya "sokongan" dari CIA, "bagaimana jurukamera CNN mendapat shot dari pelbagai sudut menara WTC ketika dirempuh oleh pesawat? Serangan berlaku dalam masa "hanya beberapa saat" tetapi CNN sempat merakamkan dari pelbagai arah. Wah, sungguh luar biasa." (Utusan

Teori konspirasi ini amat pahit untuk ditelan...

Yong mahu bersangka baik, bahawa tiada pengkhianatan yang berlaku... Sebab itulah Yong tidak mahu menyebut adanya konspirasi. 

Walau bagaimanapun, memandangkan berbagai-bagai hujah telah dibentang di media sosial berkaitan kehilangan MH370 termasuk mesej Phillip Wood yang didakwa dikirim dari Diego Garcia, maka teori konspirasi terus menjadi tanda-tanya utama. Lebih-lebih lagi sekarang Utusan Malaysia juga turut melompat naik ke atas kereta muzik (jump on the bandwagon) bersama para pendukung teori konspirasi.

Jika kita lihat peta di bawah ini jelas menunjukkan wujudnya skop yang menghadkan kebarangkalian hala penerbangan MH370. Peta ini sengaja mengeluarkan Diego Garcia dari kawasan kemungkinan pendaratan MH370. 

Adakah pakar-pakar antarabangsa (US, UK dan Australia) sengaja misled (mengelirukan) kerajaan Malaysia?

Setakat ini tiada apa yang ditemui di Lautan Hindi Selatan, kecuali sampah sarap...

PETA PENCARIAN YANG CACAT

Berdasarkan maklumat dari nelayan Maldives yang dikatakan melihat pesawat berjalur merah biru, terbang rendah, kita patut berfikir - mungkinkah itu MH370? Ia tidak mendarat di lapangan terbang Male, ibu kota Maldives. Jadi, kemana perginya?

Kemungkinan besar ia mendarat di pengkalan tentera British dan US di Diego Garcia yang hanya 741 km dari Maldives. 

Kalau mesej Phillip Wood itu benar, apa lagi yang boleh menghalang US dari menukar ID dan signature pesawat itu, mengisi minyak dan membawanya untuk disorok di Afrika?

US ada beratus-ratus operasi ketenteraan di Afrika.

Ada apa di Afrika?

Afrika ada emas, batu permata, minyak dan uranium.

Kenapa ada "ping" di Lautan Hindi Selatan?

Alahai...syarikat dari negara manakah Inmarsat itu?

Sebenarnya kami sudah lama berfikir di luar kotak.

Video ini menghuraikan salah satu dari teori konspirasi yang melibatkan US. Kalau belum tengok, dipersilakan. Lepas itu nilaikan sendiri.

 

Jika teori konspirasi ini benar, celakalah si pengkhianat itu.

Kami sayang negara ini.

Berikut adalah link yang menarik mengenai kemungkinan teori konspirasi. Bacalah, cerakin dan buat penilaian secara kritis dengan berfikir di luar kotak.

http://www.africanspotlight.com/2014/03/18/missing-malaysia-airlines-mh370-satellite-image-showing-white-painted-plane-emerges-photos/

http://my.firedoglake.com/mason/2014/03/14/was-malaysia-airlines-flight-mh-370-hijacked-and-hidden/

http://www.motherjones.com/politics/2013/09/us-military-bases-africa

http://www.washingtonpost.com/world/national-security/us-expands-secret-intelligence-operations-in-africa/2012/06/13/gJQAHyvAbV_story.html

http://www.aljazeera.com/news/asia-pacific/2014/04/ships-race-time-find-mh370-black-boxes-20144491214281588.html

http://www.ibtimes.com/malaysia-airlines-flight-spotted-maldives-examining-latest-theory-mh370-1562221

https://www.metabunk.org/threads/debunked-mh370-passenger-philip-wood-sends-photo-text-from-diego-garcia-fake-exif-gps-data.3397/

http://www.jimstonefreelance.com/phillipwood.html


http://www.presstv.ir/detail/2014/03/25/355959/the-cia-hoax-flight-370-revealed/

3 comments:

  1. Atte, dah minyaknye keghing kontang, sampe je kat kodinet -11.544092, 77.836280 elok je melunco ateih ayo kape teghobang tu. Marker deme pun bekayuh le begiliyo-giliyo macam yg bomoh demonsret haghi tu. Molenye goyo juge kate deme sebab kene buwe dik ombak beso. Tu le haghuih gamaknye dah sampe Afrika macam mike kate tadi. Transponder dgn kotak hitam entah mane ditegheban dik deme entah2 dah cico, tapi manggeh toksah gate nak tanye, dah habeh dighonjang deme temasuk kulit. Ade le tingge duwe bijik, bezenya bomoh dulu pake nyo. Letih tapi seghonok sebab ini lebih advencer kalo nak kompe dgn Columbus dulu. Itu le kisahnye yg sempat deme bekabo. Teman baghu dapat wasap dlm mimpi ni, tu yg susah nak bagi oghang pecaye.

    ReplyDelete
  2. kuasa besar tahu bahawa rakyat malaysia terutama melayu sepecis otak burung unta akan percaya kalu pemimpin deme kata kat kayangan demer akan percaya, kalu ajib kata kat planet of the ape pon demer akan percaya.

    ReplyDelete
  3. Kotak hitam?..... dekat Pentagon..he he he......

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.