Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 29 December 2014

APAHAL AUSTRALIA MENYIBUK NI?

Walaupun Yong tak gemor Air Asia disebabkan pengalaman buruk ketika dulu (Bukan sekali, tapi 3 kali) Yong tetap simpati kepada nasib penumpang dan waris-waris yang mengharapkan satu keajaiban.

Yong percaya tentera Indonesia memiliki keupayaan untuk mencari pesawat QZ8501 tersebut.

Tapi Yong sangsi ketulusan hati pihak Australia untuk sama-sama mencari pesawat yang hilang itu.

WEH! CARI MH370 PUN TAK JUMPA

Nak mempromosi Blue Fin lagi kah?

PESAWAT JATUH JAUH DARI AUSTRALIA

Jangan marahkan Yong kerana sceptical.

Tapi kalau Tony Fernandes nak upah Australia untuk mencarinya, gasak kamu ler. Itu syarikat kamu. 

Semoga keajaiban berlaku dan penumpang-penumpang serta krew pesawat tersebut selamat.

2 comments:

  1. Tak mau panggil bomoh bawa bubu dan teropong buluh pulak ka.....Bala tak habis-habis.

    Semoga "miracle" berlaku atas kehendakNya.

    ReplyDelete
  2. Salam Yong

    Lama tak jadi nasi tambah kat blog Yong ni.

    Yang pertama, curiga Yong tentang Bluefin tu memang ada asas. Takda ler benda tu canggih mana pun sebab kat kawasan off-shore kita, banyak syarikat yg pakai peralatan seumpama itu utk kerja-kerja eksplorasi, survei dan maintenance bawah permukaan laut.

    Pasai apa Australia menyibuk adalah disebabkan laluan udara yg digunakan QZ8501 adalah sebahagian daripada 'Kanggaroo route'yg menghubungkan benua kecil Australia dengan Eropah.

    Sebarang ketidakupayaan pihak Indonesia dalam memastikan laluan ini sentiasa dipantau akan memberi impak teruk kepada industri penerbangan awam di Australia.

    Jika orang ramai, terutamanya rakyat Australia kurang yakin dengan pengawasan di laluan ini, pihak Australia juga akan turut terjejas. Sebagaimana Malaysia turut terjejas walaupun kejadian ini melibatkan AirAsia Indonesia....

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.