Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 25 May 2015

INI CERITA APA PULAK? JAKIM TIDUR KE?

Beberapa keping gambar peserta kursus MLM Magnet Duit, mencium duit kini viral di Media Sosial. Kursus ini diberitakan dihadiri oleh 100% orang Melayu. Kalau dah Melayu tu tentu Islam, kan?

Eh? Boleh ke buat kursus macam ini? Tak khurafat ke?

ADA PENGIKUT CIUM TANGAN, YANG INI CIUM DUIT

Gambar dan cerita selanjutnya boleh diakses di sini dan di sini

Dalam keadaan negara yang dilanda berbagai-bagai skandal kewangan, rakyat terus dihimpit masalah bagaimana hendak meneruskan kehidupan yang selesa. 

Ada yang sanggup mencuri di masjid, mencuri milik mangsa kemalangan dan kebejatan lain-lain. 

Ada yang sanggup menipu, ada yang sanggup ditipu.

Kalau iapun ingin memberi motivasi kepada peserta, gunalah cara yang tidak kontroversi dari segi syarak.

Ada juga yang pertahankan kaedah ini. Ikut suka komerlah.

Siapa yang akhirnya "laughing all the way to the bank?"

Mengkomer jawab le sendiri.



4 comments:

  1. Cium duit boleh datangkan kekuatan untuk usaha lebih gigih? Tukang motivasi cium duit dengan bangga ke bank tanpa usaha gigih dan tanpa peluh! Berbekalkan gelaran Dr., Professor., Dato' entah apa2..senang je melayu kena cong!

    ReplyDelete
  2. Kesian Yg berakal pun sudah hilang akal.

    Tapi jika dari sudut atau perspektif lain mungkin ia salah satu latihan untuk mengurangkan resah rakyat. Mungkin ini di panggil " Bau billion yg hilang" . Training dulu..kalau sukces boleh buat peringkat negeri pulak

    ReplyDelete
  3. Bisnes kursus ni memang menguntungkan .......yang banyak kena tipu orang melayu je.........nak cepat kaya tanpa usaha......!!!

    ReplyDelete
  4. Salam kak yong !

    Tak salah cium duit tu ! Cium jugak ler tangan orang yang bagi duit tu. Takper eih ! haha... kalau mahram ok ler.

    Yang salah JIKA orang tu cium dengan akidah yg salah, niat duit tu dah setara 'besar' macam tuhan, Allah... yakin ler tu semua taghut aje atau bukan ler matlamat hidup kita untuk duit. Kita hidup sebenarnya untuk mati. Afterlife. Like the air we breathe, all the thing@needs are just ONLY necessity to live better ! We don't need loads to go to Jannah!

    Takda duit susah hidup ker? hehe.. ada betui tapi tak tepat sangat...ramai jugak yang susah tu senang hati & senang aje hidup dia. Tu ler berkat ! Yang senang duit pun, hidup macam sempit ler pulak. Asik nak meranjau orang aje.. tak menipu tak sah !

    Yang eloknya ada duit tu, pasti sumbernya & byk kan belanja fisabilillah - zakat, sedekah, pinjam, wakaf !! Umpamanya kita cuba 'beli' syurga akhirat nanti.

    Wallahu 'aklam.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.