Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 19 May 2015

SIAPAKAH SI TOLOL DALAM PAS ITU? (VIDEO)


Diharap yang dimaksudkan "tolol" tu bukan Ustaz Ahmad Awang, kerana Ustaz Ahmad Awang banyak berbeza pendapat dengan Ustaz Haji Hadi Awang.

ALHAMDULILLAH!

Belum lagi Yong dengar Ustaz Ahmad Awang menggelar ahli jemaah "barua" dan "broker." Jauh sekali mengeluarkan perkataan "tolol."

Bayangkan kalau keduanya ringan mulut melabel!

30 comments:

  1. Cakap tak serupa bikin.......katanya kalau tiada dalam quran atau hadis kita bermusyuarah.....pendapat betul 2 pahale pendapat salah 1 pahale.......kes hudud dia bermesyuarah ke?.....tiba 2 hantar untuk dibentangkan dan nyata ianya bukan hudud.......saya kenal hj ini sejak tahung 70 puluh hang lagi...masa tu maki hamun sentiasa di mulutnya.....seperti hussein onn dia kate hussein firaun.....JKK pas yg bersama dgn BN dia kate kapir........hari ni memang terbukti dia lah yg dzalim......alhamdullillah UAA tak serupa dia, kalau UAA kalah dapat 4 pahale dan kalau sheikh tu menang dia dapat 1 pahale kerana dia " terlepas dr dosa yg xsengaja". Martabat ke 8 kot!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Boley Jalan

      Hanya Allah yang tahu siapa yang terlepas dari dosa yang tak sengaja.

      Kalau begitu mudah terlepas dari dosa, maka orang yang membunuh dengan tidak sengaja itu terlepaslah dosanya? Bagitu?

      Duit 1MDB yang lesap tu tak sengaja kot? Lalu terlepas dosa pemimpinnya?

      Delete
  2. Assalamualaikum

    Nampaknya dia dalam kelompok yang memberi pendapat dengan bersungguh tetapi salah (andaikan sahaja begitu), maka dia dapat satu pahala.
    Jadinya, terpulanglah kepada kita sama ada hendak memilih yang memberikan pendapat dengan bersungguh dan betul atau yang lagi satu itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ahmad

      Ambillah contoh yang mudah. Kalau kita buat keputusan untuk memilih, lalu terpilih orang yang salah dapat 1 pahala. Jadi, pemilih yang memilih UMNO itu semua dapat 1 pahala.

      Patutlah sokong Najib!

      Delete
  3. petikan dr al-husseyn:

    0:30 ~ Dalam perkara berbeza pendapat, kita bermesyuarat. Bila jadi satu keputusan mesyuarat kita terima keputusan itu, dan kita tidak berpecah! Kalau ada yg berpecah itu yg TOLOL dalam PAS! Dia berpecah keluarlah dia dari PAS dan PAS semua selamat.

    Semua kita akui apa yang Hj Hadi cakap tu adalah benar belaka. PAS berpecah kerana tidak ikut keputusan mesyuarat. Yang berpecah itulah yang TOLOL. Yang tolol inilah patut keluar dari PAS!

    Saya sokong ucapan Hj Hadi kali ini. Memang menepati apa yang dia buat selama ini. Hj Hadi sebenarnya bercakap mengenai dirinya sendiri, bahawa dia tak ikut keputusan mesyuarat, dia adalah TOLOL, dan dia patut keluar dari PAS!

    Saya mengalu-alukan Hj Hadi keluar PAS. Orang yang ganti tempatnya pun dah ada..

    ReplyDelete
  4. Salam yong
    Makin hari makin nmpk rope yg sebenor..mne miker nk lari UG2 sume..hukum kebenaran akn teruih mngejor..lari le kamu ke tgh laut,ke dlm bumi skali pun..rakyat akn tahu akhirnye..
    Dh abih tipu,x ngaku ade cubaan UG..Last2 KETUA nye sdri ngaku..malu wehhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sam Sung

      Dah lama kita tahu. Tapi kita diam kerana respect. Bior demer sendiri buka topeng demer.

      Delete
  5. mg ada sitolo..lebih2 blogger2 pr..yg terlebih tolol,,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masliza,

      Yang awak masuk ke sini ni, awak tolol ke?

      Delete
  6. Setuju yg tolol kena kuar pas.. kalau x malu besar pas dibuatnyer.
    Kami senantiasa di belakang tn presiden..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Wan Rosli,

      Yong sebenarnya malas nak layan awak sejak awak kata blog ini bodoh. Pengkomen blog ini bodoh. Kenapa awak masuk sampai 2-3 kali sehari menjenguk blog ini?

      Lainle kalau awak dah jatuh cinta pada Yong.

      Maaf, Yong takkan mencintai penyokong Najib and the gang.

      Kahkahkah!

      Delete
    2. Kah kah kah kah...
      adehhh geli tali perut aku...

      Delete
  7. aku akui akulah golongan tolol dalam PAS...aku akan istiharkan keluar dari jamaah dari aku rosakkan semuanya...maafkan aku...aku bukan ustaz@ulama...hanyalah si tolol yg ingin melihat keindahan dan merasai rahmatNYA dlm kerajaan yg diredhai...usah gusar..aku tak akan tunduk pada kerajaan THOGHUT(tai kah ceh ROSE)...biarlah aku mendalami ilmu agama sedalamnya...urusan politik aku tak tercapai akal dan ilmu yg ada dlm diri...selamat berjuang...selemah-lemah iman yg ada dlm diri aku menyokong dasar ISLAM...HANYA TIDAK TAHU MANA 1 JALAN YG SAMPAI DARI 73 JALAN YG ADA....SALAM BUAT PEJUANG SEMUA...MOHD NAJHAN OTHMAN(kaw Paya Besar) mengundur diri dari jamaah...maafkan atas segala khilafku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Rizal

      Buat pejuang tulin, mengundur diri bukan jalan keluar.

      Sekian.

      Delete
  8. Itu sebab anak2 kita yang cerdik dan genius patut dihantar ke sekolah agama agar dapat melahirkan ulama yang mempunyai pemikiran yang hebat tidak hanya bercakap berapi2 tapi hampas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam asri

      Alhamdulillah ramai yang sedar dan nak hantar anak ke sekolah agama. Tapi malangnya sekolah agama kurang bilangannya.

      Kenapa jadi begitu?

      Kerana kita tidak ada kuasa untuk mendirikan lebih banyak sekolah agama.

      Delete
  9. Yong.. mungkin ada berlaku salah faham.. sy x pernah mengatakan blog ni bodoh.. mungkin sbnrnya ditujukan pd pengkomen lain... Sy berbesar hati utk memohon maaf dari yong kerana terasa hati..

    ReplyDelete
  10. Tp sy yakin x kan yong dah tetapkan bhw anti tghh org bijak.. sokong tghh org tolol.. x mcam tu kan.. hahaha.. buat yong masih belum paham ttg UG ni.. sbnrnya UG ni anwar pun sokong.. masalahnya ialah ada org tolol yg memahami UG ni sbg penyatuan umno dan pas.. kalau mcm ni sy pun tentang... tghh pun tentang..

    ReplyDelete
  11. Watch "Anwar mahu Unity Government -Wong Chen" on YouTube - https://youtu.be/jKnu7b4Laco

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Wan Rosli,

      Jadi kalau Anwar Ibrahim nak terjun semula ke dalam tong taik UMNO, Haji Hadi pun takpelah kot nak bawa PAS terjun sekali, begitu?

      Delete
  12. Wassalam Yong.. aduhai sy ingat yong dah paham.. patut pun ramai blogger pr lain yg mungkin terikut yong...
    biar sy jelas buat sekian kalinye.. UG adalah gabungan satu parti pembangkang dan penyokong memerintah bersama (sbb tu sy tak marah atau maki dsai) dan BUKAN gabungan umno dan pas (yg ni semua marah termasuk saya dsai dan tghh).. harap2 dah jelas..

    ReplyDelete
  13. Maksud sy x memaki dsai sebagaimana tghh dimaki nista.. mungkin ini adalah kerana kami berjiwa besar dididik dlm pas sejak sekian lama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...

      Yong tak komen sebab Yong geli geleman mendengar istilah jiwa besar tu...

      Ada ke diri sendiri mengaku berjiwa besar. Tak riak ke tu? Hahaha...

      Delete
  14. Jilat taik dap ghupenye kamu

    ReplyDelete
  15. Keluorle kamu dari pas wahai sitolol

    ReplyDelete
  16. Kalu kome ni orang pah...kAlu dap pi mampuih la jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. zyde,

      Yong terbitkan komen kamu supaya 1Dunia dapat baca akhlak kamu yang mengaku penyokong ulama.

      Perkataan seperti "jilat taik", "sitolol" dan "pi mampuih la jahanam" tidak pernah Yong guna dalam blog ini untuk memaki, menghina atau melaknat orang.

      Kalau kamu orang pah, kamu memalukan ulama yang kamu sanjung.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.