Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 27 August 2015

MH370: KALAU TAHU ADA ALAT PENGESAN LEBIH CANGGIH KENAPA GUNA YANG HAPRAK?

Sudah beberapa hari penyiasat Peranchis kata tiada bukti bahawa flaperon yang ditemui itu cebisan peasawat yang hilang di selatan Lautan Hindi Selatan.

Tiada, No, Nein, Nahīṁ, Hayır, Illek, Méiyǒu. 

PENYIASAT GAGAL CARI BUKTI IA CEBISAN MH370 (GR)

Bukan Yong cakap yer. Ini penyiasat Peranchis yang cakap. Yong antara orang yang setuju dengan teori fisik gelombang air laut - Yakni debris boleh terdampar di sekitar timur Afrika jika benar pesawat MH370 jatuh di selatan Lautan Hindi Selatan.

Tak tau siapa nasihat Najib sampai yakin benar dia mendahului penyiasat!

PAKAR DARI MANA TU? (MALAYSIAKINI)

Yong tunggu kalau-kalau ada kenyataan baru dari penyiasat, atau Boeing, atau dari pihak Malaysia mengenai flaperon tersebut, tetapi...

Tiada, No, Nein, Nahīṁ, Hayır, Illek, Méiyǒu.

Patutlah keluarga mangsa dakwa bahawa "mereka" tidak bercakap benar:

SIAPA MEREKA YANG DIDAKWA KELUARGA "BERBOHONG" ITU? (INDEPENDENT)

Hari ini Australia heboh nak guna peralatan baru. Konon lebih canggih. Yang dulu, kononnya semakin dalam ke dasar lautan, imej semakin blur (kabur).

BERSUNGGUH NAK CARI ATAU NAK SHOW-OFF? (GLOBALNEWS)

Hok-aloh!....kalau dah tahu ada alat yang canggih, apa pasal tak guna? Buat apa guna alat yang tak canggih? Nak bagi business pada kroni kah? Australia pun main kroni jugak kah?

SONAR INI TAK CUKUP CANGGIH (DAILYMAIL)

Atau...adakah sememangnya pesawat itu tiada di situ? Guna alat canggih mana pun takkan jumpa. Jadi, apakah tujuannya? Untuk dijadikan " a good story telling" perniagaan?

Kalau tak jumpa sebab alat pengesan itu tak canggih, takde bezalah dengan alat ini:

ALAT RAJA BOMOH

Jangan salahkan Yong kalau kepercayaan kepada team pencari MH370 ni semakin lama semakin tipis.

********************

Sekadar perkongsian dan ingatan untuk diri sendiri.

Surah Al-Anfal, ayat 27:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengkhianati (amanah) Allah dan RasulNya, dan (janganlah) kamu mengkhianati amanah-amanah kamu, sedang kamu mengetahui (salahnya) (Al Anfal: 27).


8 comments:

  1. Coba suruh pakar jin dlm pas tolong scan

    ReplyDelete
  2. NAJIB DGN TUNDUK SEDIH MENGUMUMKAN flaperon ITU MILIK MAS......PEHUH HIBA DAN MENGESAT AIRMATA BUAYA...INILAH PEMIMPIN SEJATI UMNO NOMOR WAHID BAB PURAPURA....

    ReplyDelete
  3. Undila pemimpin bodoh.....ini la hasil nya....

    ReplyDelete
  4. Zilch!! Yong we have come to a situation where it is perfectly prudent not to believe everything that comes from the Umno/BN govt. 11 out of 10 the govt lied. If you read the mainstream media, the only print you can trust is the Toto / 4D results, prayer times and obituaries.If you are ignorant of the truth, it is best you believe in the opposite, you'll never regret.

    ReplyDelete
  5. dna dalam bontot sepul boleh di kesan in kapalterbang besar sekolah pun tak boleh kesan apa barang cakap saja dah dermakan pada jin semua orang akan percaya.

    ReplyDelete
  6. jin kata ada di perairan vetnam, titik terakhir hilang

    ReplyDelete
  7. cakap, semua orang pun boleh. Kutuk, pun semua orang pun boleh...............

    ReplyDelete
  8. DS Najid aku mohon lepaslah jawatan sebagi PM, banyak sangat bala yang menimpa Malaysia ni sejak beliau jadi PM.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.