Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 5 November 2015

LEBIH TERUK DARI KUALI MENGATA BELANGA HITAM (VIDEO AZEEZ BALING)

Buta atau tuli, tak tahu nak masuk kategori mana puncanya. Tapi dangkal dan sungguh memalukan Ahli Parlimen UMNO ini.

Sudahlah dia cakap dengan membuat tuduhan rambang, dia menghina ahli parlemen lain dengan gelaran yang tidak wajar.

Seorang Melayu harus menampilkan ciri-ciri Kemelayuan. Mungkin Azeez tak pernah tengok cermin atau tengok penampilan minah yang segerombolan dengan dia sendiri di Parlimen.



Allah (S.W.T) sudah bagi amaran:


إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ

“Sesungguhnya makhluk yang paling hina di sisi Allah ialah orang-orang yang tuli dan bisu yang tidak mengerti apapun (jahil).” (QS. Al-Anfal:22)”

Semoga kita sentiasa mendengar kebenaran dan menuturkan yang haq – kerana kita mahu menjadi orang yang sentiasa memahami ayat-ayat Allah S.W.T. – supaya kita tidak menjadi orang yang jahil, yang tidak mengerti apa-apa – lantaran kejahilan itu adalah kehinaan bagi orang-orang yang sombong.

Ahli Parlimen bila bercakap, tolong jangan sombong.

4 comments:

  1. Dulu kerja bellboy, lepas tu jadi thug tarik kereta...tiba-tiba melonjak naik dalam parti Melayu HAMNO.....setakat tu saja la standard dia...

    ReplyDelete
  2. Mana ada lagi ahli parlimen UMNO yang bersopan santun. Sebelum ini adalah juga Saifuddin Abdullah yang lunak bila berhujah, disebabkan malu pasukannya tidak berakhlak langsung dia meninggalkan UMNO.

    ReplyDelete
  3. Patutlah cakap dia macam budak bell- boy.dan tukang tarik kereta. Rupanya kebolehsn jadi barua, bangsat.dan pembodbok boleh jadi kerjaya politik Umno. Itulah sebabnya.kualiti dan integriti sebahagian MP.dan menteri Umno berada jauh di belakang rakan2 sejawatannya di Singapura misalnya.

    ReplyDelete
  4. As salam.

    Ape hal komer ngata UmNo ni, tak takut ker Wan Rosli & the likes akan bantai komer? haha

    UmNo demer buat, cakap tak kena@ salah apa pun, pada sisi Islam, akan dihalalkan oleh PAS - Kawan kerjasama bukan politik, ler katakan.

    As their silence exude eloquent collaboration@ kerja$ama dgn UMNo, eh ??

    Kalu hal DAP, Amanah..haha... laju aje demer komplen.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.