Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 27 December 2015

FITNAH YANG BERTALI-ARUS

Maka tidak hairanlah kalau macai memuat naik gambar Dr Siti Mariah dan suami, yang dijadikan profil dalam FBnya, dengan tuduhan melulu:


Tiada banyak bezanya dengan sifat gambar yang dipaparkan oleh Roslan SMS dalamFBnya:


Apa yang menjadi persamaan dalam status FB Roslan SMS dan facebooker pro PAS yang memakai nama Pejuang Tegar itu?


Lihat timeline Roslan SMS dan Fakhrulrazi Mokhtar.

Yong baru saja membuka kedua-dua FB tersebut. Pada saat blog ini ditulis, status FB Roslan SMS diterbitkan 8 jam yang lalu. Status Fakhrulrazi 17 jam yang lalu. Ternyata Fakhrulrazi telah membuat kenyataan menyokong sekatan terdapat atlit Israel dan sekaligos tidak bersetuju dengan pandangan Chong Zhemin dari DAP.

 Tetapi Roslan SMS tetap menerbitkan gambar yang memfitnah Amanah:


Tak percaya pergilah jengok sendiri kedua FB tersebut. Ini URLnya:

FB Roslan SMS :

FB Fakhrulrazi Mokhtar: 

Betul kata pepatah Melayu:

Kalau guru kencing berdiri; 
Anak murid kencing berlari.

Peliknya tidak pula dia masukkan sekali gambar Wan Azizah, walaupun PKR, DAP dan Amanah sama-sama dalam satu kapal membentuk Pakatan Harapan.

PKR, DAP dan Amanah sama-sama satu pasukan di Perak.

Apa niat kamu Roslan SMS?

11 comments:

  1. Salam

    Sudah menjadi "TRADEMARK" bagi pengikut2 Hadi, "BUAT DULU nanti BUKTI kemudian" Bila dah ada "BUKTI"..Boleh buat "U-TURN" atau buat pekak badak.

    Wassalam.

    ReplyDelete
  2. Niat saya cumalah untuk mengampu mengharapkan belas ihsan TOK Guru dan kemesraan Din Ayam. Ini adalah kerana budaya mengampu tidak bertentangan dengan ajaran Islam kerana yang diampu itu adalah ulamak bertaraf donia.
    Lagi pun saya rasa sabagai seirabg yg menggunakan SMS dipangkal nama sudah semestinya saya jauh lebih hebat dari penyokong parti AMANAH yang saya tidak suka itu. Saya tidak berniat untuk memfitnah sesiapa cuma spin skit jerr....

    ReplyDelete
  3. tepat dgn slogan PAS ganti Umno

    ReplyDelete
  4. Tak ku sangka roslan sms pun cai juga......lidah islam , islam, islam ........rupanya mulut busuk serupa taik ayam aka din ayam.

    ReplyDelete
  5. Slogan " Pas for All" dah bertukar kepada " Pas For Chai". Kuah nak tumpah mana...kaki fitnah jkut tuanggggg presidengggglahhhh

    ReplyDelete
  6. PAS sudah tak dak hujah nak menjatuhkan Amanah dan juga DAP maka tiada cara lain untuk memburuk2kan kedua2 parti tersebut melainkan fitnah. Tapi walaun2 sudah diajar oleh pimpinan PAS bahawa fitnah kepada lawan adalah halal iaitu demi kemenangan PAS, fitnah pun jadi SAH walaupun berdosa (sama bengong dengan pengarah pusat zakat WP yang menghukumkan membayar zakat terus kepada asnaf adalah sah tapi berdosa).

    Puak2 ni memang terkenal dengan kegemaran mereka-reka hukum dan mengatakan ianya adalah hukum Islam. Pengkhianat yang mesti dihapuskan (sebab keluar dari PAS) adalah antara hukum2 ciptaan mereka yang mereka yakini adalah hukum Islam walaupun PAS ni baru je hidup 60 tahun dan Rasulullah SAW tak pernah pun cerita tentang PAS ni. Sama je perangai puak2 ni dengan macai2 dungu dalam UMNO yang yakin dan beriman dengan slogan "Dulu, kini dan selamanya". PAS dan UMNO sekarang ni ibarat "kembar siam".

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  7. pd pejuang tegar... kalau sentuhan suami isteri itu haram... maka kau adalah anak haram?

    bukan Amanah DAP yg jual kelapa sawit ke Israel.
    bukan Amanah DAP yg jumpa setankayu yahudi pembunuh umat palestin...
    bukan Amanah DAP yg tulis surat pd yahudi minta derma dana pilihanraya...

    ReplyDelete
  8. PAN curi kerusi PAS.. Mengaku menang atas tiket individu.. Jelas pembohong.. belum bab sumpah baiah dan harta wakaf..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi wan rosli,
      Hg makan taik ke?
      Masa bila diaorang ngaku menang atas tiket individu?
      Penjelasan berbuih mereka adalah menang atas tiket pakatan rakyat ada la..
      Hg pun jenis menatang kerja tabur fitnah..
      Menatang serupa hg ni la sebenarnya barua dan broka

      Delete
  9. Sistem tarbiyah pas yang gagal.

    ReplyDelete
  10. dulu2 kalau si perempuan duduk diam membisu tersipu malu maknanya setuju. bila dap protes kerana kerajaan menghalang kemasukan atlit israel apa respon pkr? ada statement menyokong atau membantah? diam dan kelu dengna kata2. apa maknanya? nak sokong kerajaan takut dibantai dap. nak sokong dap takut dikatakan pro yahudi. sendiri boleh fikir, tak payah cari salah orang lain dan konon nak back up pkr. penakut.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.