Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 15 July 2016

CHEDET NAK BUAT PARTI SENDIRI YANG MENTERI UMNO KALUT PASAIPA?

Ini komen menteri UMNO apabila keluar desas-desus Tun M akan buat parti baru:

MALAYSIAKINI

Sebenarnya Yong setuju bahawa Tun M tidak punya kekuatan seperti Anwar Ibrahim. Tun M tidak pernah kena belasah semasa tangan digari sampai lebam mata. Tetapi Ismail Sabri lagilah tiada kekuatan apa-apa selain bergantung kepada "kekuatan" Najib.

Matang lagi pandangan Bung Mokhtar:

MALAYSIAKINI

Biarlah Tun M nak buat parti apa pun. Kalau parti dia nak kerjasama dengan PH pun, lantak ke dia...dengan syarat bukan dia yang jadi kepala (meminjam istilah seorang "ulama" dari Pantai Timur). 

Suara Ismail Sabri tu lebih kurang macam "sour grape" (anggur masam) jer. 

Walau bagaimanapun, jika benar Tun M nak buat parti, ia mestilah parti yang akan menjadi evergreen. Maknanya ia bukan parti TIBNAR (Tolak Individu Bernama Najib Abdul Razak), sebagai mengganti TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim).

The Star melaporkan PMIP tidak akan bekerjasama dengan parti Tun M. Err...parti Tun M kebuloq ke nak kerjasama dengan parti PMIP?

SEKIAN.


6 comments:

  1. yong,

    sebab kauli-kuli batak sinajib nak jaga pondan bugis sekor... dan nak jaga periuk nasi sendiri. klu si pondan jatuh, demer ni sekor2 mampus tak makan. bini2 nak kena jaga, si bung kalau jatuh miskin, ingat zizi mahu kat dia ka?

    ReplyDelete
  2. Aku tak campur
    Aku parti bebas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke parti yang namanya parti bebas di Malaysia?

      Delete
    2. Parti Bebas tak de....parti kuat KEBAS ada....heh he...

      Delete
  3. Hai.. Yong.Macam nak membengkak telinga ni mendengar gelagat Pak Bodek ni.Dah mula iktiraf dan sebut Anwar Ibrahim kuat.Mahathir no where banding Anwar.Mimpi di siang hari mamat ni.
    Yong... tak mustahil akan terbongkar kesahihan kebenaran dan penganiyaan terhadap Anwar Ibrahim selama ini.Kerana dua pihak yang dulunya bersekongkol kini dah bermusuhan berkerat rotan dan berpatah arang.Masing masing akan saling tuduh menuduh.Tunggu saja saat dan ketika.InsyaAllah.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.