Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 11 July 2016

SELAMAT HARI JADI TUN M

SELAMAT HARI JADI TUN M (SAKSIKANLAH DAN MUHASABAH)

Tun saksikan sendiri,
kepura-puraan manusia,
yang dulu nampak bagai intan berkilau,
rupanya hanya kaca buruk, 
bagai sebotol arak,
yang buat ramai pentaksub mabuk…

Tun saksikan sendiri,
Negara yang Tun bina dengan kebijaksanaan,
bersemi kelicikan…
akan hancur berkecai,
natijah seorang insan,
Tun buang…

Tun saksikan sendiri,
di kalangan rakyat yang berani,
dulu Tun zalimi,
kini menghulurkan tangan demi Selamatkan Malaysia.

Muhasabah!
Siapa sebenarnya yang cintakan negara?
kalau bukan kami yang tertindas selama ini?

Tun saksikan sendiri,
rumah Melayu yang Tun cipta itu sudah reput,
akan punah akibat kerakusan pemimpin,
dan pengikut yang menyemai kebencian sesama insan…

Muhasabah!
Jangan cuba perbaiki rumah itu lagi,
Rakyat Malaysia mahu rumah baru yang bersih hakiki.

Selamat Hari jadi Tun.

GAMBAR SEKADAR HIASAN


7 comments:

  1. Jom bersolidariti bersama perasuah lama dan perasuah baru!!

    ReplyDelete
  2. Kalau kita teliti apa sahaja ucapan dan ceramah Tun Mahadir membelasah Najib yg sebenarnya lebih 80% cercaan dan celaan beliau terhadap Najib terkena kembali keatas batang hidung Mahadir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah cara yg paling selamat utk para perasuah membersihkan imej rasuah mereka iaitu hanya perlu bersekongkol dgn PH. Kemudian terus disapu ke bawah karpet PH.. Yg terbaru kes banglo yg dah naik mahkamah iaitu kes banglo yg hampir sama di Selangor dulu.. Bukankah penafian sudah pun berlaku oleh para pemimpin PH??

      Delete
    2. Wahai abang mangkok....banglo guan eng beli tu adalah urusan wiling buyer and willing seller....tak mendatangkan sedikit kemudaratan pun kepada rakyat dan negara. Tapi menyamun berbiliun wang ringgit dari khazanah negara lebih buruk akibatnya....manakala ulamak penipu yg mahu bersekongkol dgn rejim penyangak ini jauh lebih hina dari sekumpulan anjing kurap...

      Delete
  3. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun terhadap hambaNya yg mahu bertaubat diatas kesilapan dan dosa yg dilakukan. Kita yg mengaku beriman harus menerima ketentuan ini.

    ReplyDelete
  4. Orang bijak.....bicaranye kearah masa depan.

    ReplyDelete
  5. Orang Melayu/Islam jangan jadi orang "leaving in the past" - kita selalu bermegah2 dengan empayar islam dulu, sekarang tiap2 hari orang Islam dibunuh.
    Apa yang Tun M buat bukan untuk dia - tetapi generasi akan datang kalau M'sia berhutung banyak. Lihat Filipina & Argentina etc. pada stu masa negara ni kaya bila dapat pemimpin yg kuat rasuah rosak..generasi hadapan

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.