Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 20 November 2011

HALATUJU POLITIK MALAYSIA: POLITIK TAKUT

Masa Yong belajor dulu, supervisor Yong suruh Yong cari buku tentang analisis polisi kerajaan Malaysia. Yong balik ke Malaysia untuk cari buku. Kebetulan kawan Yong pustakawan. Dengan bantuannya Yong selongkar database senarai buku2 tentang analisis polisi Malaysia. Hasilnya? Sebuah buku tulisan Atory something. Yong taknak baca buku ni kerana terlalu simplistik. Segan Yong dengan supervisor. Lagipun supervisor Yong orang Omputih yang hebat di EU. Mana buku2 tulisan profesor2 Malaysia? Takkan sumer kangkung kot? Agaknya kenapa mereka sunyi sepi? Tak lain tak bukan mereka takut OSA, ISA, Akta Hasutan etc. 

Yong terfikir kemana perginya tulisan ilmiah dalam bidang pembuatan polisi di Malaysia ni? Ada pakar undang-undang kena macam2 harasment. Ada pakar atom citer syok sendiri pasai nadir bumi. Habis sumer orang PR marah.

Baru2 ni keluar buku Syed Husin Ali. Yong minat buku dia, walaupun dia tak duduk dalam parti kesayangan Yong. Tapi belum apa2 Zul Kulim dah heboh beliau bohong. Yong saran Zul Kulim saman je Pakcik ni kot rasa dah buat fitnah. 

Wah! bila baca tulisan Zul Kulim ni, macam dia sorang yang amat mulia hatinya. Walau bagaimanapun Yong lebih percaya Pakcik ni dari Zul Kulim. Toksah le Zul Kulim bangga diri sebab dah jadi MP katak. Dia menang pun sebab bantuan kekawan termasuk dari PAS yang dikhianatinya. So shut up. Citer ni kat blog kawan di sini


No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.