Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 6 June 2012

PTPTN GALI KUBUR, TAKDE ILMU KUTIP HUTANG CARA HALUS, HALANG BUDAK UNISEL NAK BELAJAR!

SUMBER

Iklan kutip hutang cara halus ini sudah ada sejak setahun yang lalu. Kat taman tempat Yong tinggal pun ada. Yong ada ambik gambor, tapi entah di mana simpan. Yang ini gambor Yong rembat dari seorang blogger. Maaf Yob Cikgu, Yong tak minta izin. Tapi Yong link kat blog miker. Jangan marah cikgu. Cikgu tentu suka orang nak belajor kat universiti kan?

Berita PTPTN terbaharu katanya demer dah halang budak nak belajor kat Unisel. Berita asal di sini. Keratan Yong letak kat blog ni.

BEKU JADI BERBEKU
Tak tahu apa masalah PTPTN ni. Duit PTPTN ni duit siapa? Duit mak bapak korang ke? Ditegur terus merajuk taknak bagi hutang. Rupanya along lebih cerdik dari PTPTN. Tak kira macam mana orang kutuk, demer tetap lebih kreatif dan selamba. Demer kutip hutang cara halus! PTPTN kutip hutang macam along Taiwan! Ooops! Sorry orang Taiwan. Yong tengok kat TV jer.

Nak jadi along, kena belajar dari along macam mana mengutip hutang cara halus!

Sakit hati bila baca berita tentang along bernama PTPTN ni. Bukan apa, sebahagian dari duit PTPTN ni duit pembayar cukai macam Yong. Kalu komer buat kerja tak betul. Yong tak halal gaji yang komer bawa balik bagi anok bini/laki makan. Jangan kata komer saja cari rezeki. Ingat! Rezeki kena halal kau nak dapat barakah dari Allah.

Pendirian Yong tetap sama. PTPTN patut ditutup jer. Bior semua budok belajor free. Tapi yang dah berhutang tu kena bayor balik le. PTPTN jangan minta bunga-bunga macam along pulok!

Kerajaan Selangor kena tolong budak-budak Unisel. Ini kes berat!

4 comments:

  1. Salam Yong,

    Masa teman bayor 2-3 lepas, bunga Abang Long kenakan RM48 sebulan. Sejak ujrah ni deme kena RM27 lebih kurang. Bunga tetap bunga, wangi ke busuk tetap nama bunga! Mujur teman dah clear semua pokok, bunga, akor-akor sekali, Alhamdulillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yong Moh Kembara,
      Eh, banyok tu...Ate, sape makan duit bunga tu Yong? agent alng PTPTN ke?

      Delete
  2. PTPTN tak mau kasi ke , beku ke mogok ke..inilah masanya PR di Selangor ambil peluang tunjukkan cara yang lebih baik bagi menjamin masa depan anak2 bangsa yang nak belajar..kata duit simpanan kerajaan selangor ada banayk , apa kata kata kasi bisiswa atau pinjaman kpd pelajar UNISEl..tapi biarlah skimnya lebih baik dari PTPTN..dan dgn itu , UBN akan gigit jari...susah ke nak kasi biasiswa/pinjaman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Puspawangi,
      Yong setuju sesanagt. Inilah masanya Kerajaan Negeri Selangor tunjuk keikhlasan demer!

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.