Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 29 August 2012

APA AKU HERAN WALAU 100,000 PERGI KE RUMAH TERBUKA PM?

Heboh pulak Ramakrishnan kata Bernama sudah modify gambar pengunjung ke rumah terbuka piem. Aper nak heboh. Biorle dia nak kata 100,000 atau 200,000 ke. Sikit pun Yong tak heran. Kalau 100, 1,000 atau 10,000 sudah tentu Yong heran. Dia kan piem 1Malaysia. Tentu ramai nak pergi ke rumah terbukanya. Dia dapat elaun keraian sebagai piem. Pergile ramai-ramai. Bukan duit BN. Duit kitorang yang bayar cukai pada kerajaan. So, tok sah heran!

Bila PAS kawasan buat rumah terbuka dan ada 10,000 datang, baru Yong kagum! Kenapa nak kagum? Sebab demer datang bukan nak cari makan, atau untuk dapat biskut dalam tin atau aper-aper untuk tapau. Demer datang sebab nak jumpa pemimpin! Duit untuk buat program pun kawasan cari sendiri. Tentang PKR Yong tak boleh nak cakap sebab Yong tak tau! Mungkin ader dermawan! Hahaha.

Yong masih teringat, ketika bertugas di Sabah, Yong pergi beraya di rumah arwah Tun Datu Mustapha di Kota Kinabalu. Yong pergi dengan seorang Datuk (bekas Menteri zaman Dr Mahathir) dan Datin yang jadi macam keluarga angkat Yong. Suasana HR di rumahnya biasa jer. Maklumle, masa tu dia dah pencen.

Masa DSAI dalam penjara, Yong dan keluarga pergi ke Permatang Pauh. Tetamu pun tak berapa ramai. Maklumle, ramai yang menjauhkan diri dari DSAI masa tu. Pengampu-pengampu sekarang tak tahu kat mana entah. Anak-anak buah Yong bukan main seronok ambil gambar dengan Datin Seri Wan Azizah dan Nurul Izzah.

Semua sudah jadi kenangan manis buat Yong!

Tapi gambor yang ini Yong mendapati amat misteri dan menghairankan!:

MACAM MANA MAMAT "WANTED" ANTARABANGSA NI ADA DI SINI?
Memang Yong amat kagum dengan 1Malaysia! Dulu, 1Mongolia mencari pompuan muda bernama Altantuya Shaaribuu. Rupanya, mayatnya dah berkecai di Bukit Cerakah yang terletak di Malaysia, walaupun tiada data dari imigresen dia masuk ke Malaysia!

Sekarang 1Dunia mencari mamat bernama Daniyar tapi tak jumpa! Tetiba dia menjelma di rumah terbuka PM 1Malaysia. Fuyooh! Yong kagum sungguh!

Di zaman IT yang canggih ni manusia pun dah pandai menjelma di sana sini.

Dr Mahathir tentu tak heran kan? Sebab dia dah kata "Lebih baik syaitan yang anda kenal daripada malaikat yang anda tidak kenal."

Masihkah geng UG meleleh ayaq lioq?

Apa lagi...Dah begitu ramai penyokong, bubar le Parlimen!

4 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Gua dah tau macam mana mamat tue boleh masuk Malaysia... kam Malaysia nih syurga penyeludup... pasai tue la semua benda senang nak seludup...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Takkan masuk dalam peti kargo MAS atau masuk dalam kontena ZIM kot?

      Memang betui, a person is innocence until proven guilty. Tapi piem bukan rakyat biasa yang siapa pun tak kisah. Apa piem buat 1 Dunia lihat dan buat analisis.

      Adalah tidak bijak menonjolkan bakal menantu yang terpalit tuduhan penipuan sehingga kes dia selesai. Apa lagi kes ini dah heboh 1 Dunia!

      Delete
    2. DeeDee Yong...

      Dulu masa gua ader buat kerja "khas" untuk Kerajaan Malaysia... gua bawak masuk barang pakai "diplomatic cargo" jer.... kastam dan imigresen semua negara lepas jer.... hahaha....

      Even nak bawak masuk dan keluar senjata pon bagi kegunaan "khas" pon guna cara yang sama gak.... hahaha

      C++
      CipanTapirTenuk.Blogspot

      Delete
  2. salam,

    kaki bodek projek deb dan penjawat awam mkn gji buta je g rmh piem tu

    KLIK DAP Penang berhentikan kakitangan awam

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.