Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 30 September 2012

APA? 20 PEMIMPIN KANAN PKR NAK JADI MENTER1? KAH KAH KAH!

Sudah tentu Yong tak percaya berita Sinar Harian!

Yong anggap berita ini mengarut sahaja.

Apapun, Yong percaya dalam PKR ada 20 orang pemimpin kanan. Dalam 20 orang itu tentu ada yang hebat. Hahaha... Bab ni Yong tak akan kata ada 20 orang yang hebat. Yong setuju Tan Sri Khalid Ibrahim pemimpin PKR yang hebat. Rafizi pula pemimpin muda yang hebat. Tapi Yong tak nampak kehebatan Mat Nur Manuty, Shamsul Iskandar atau Mustafa Kamal Ayub! Demer contoh pemimpin kanan PKR jugak.

Demer yang hebat dalam PKR ini kena duduk sebagai exco negeri jugak. Jadi, tak munasabah 20 orang pemimpin kanan akan duduk sebagai ahli jemaah menteri!

Kalau demer semua nak duduk dalam kabinet sebagai ahli jemaah menteri, siapa pulak nak duduk sebagai exco negeri?

Lagipun, bukankah Pakatan Rakyat sudah komited untuk meNIPISkan ahli jemaah menteri. NIPIS, maknanya kurang bilangan menteri!

Jadi Yong nak ingatkan pemimpin Pakatan Rakyat, apa yang kami rakyat marhein perlukan ialah menteri yang iklas dan komited berkhidmat untuk rakyat. Bukan bilangan yang ramai, buat mengabih beras jer.

Quantity DOES NOT PRODUCE Quality bro!

Pemimpin PKR tolong beri pencerahan sedikit tentang berita Sinar Harian ini yang dah jadi bahan gelak penyokong umporno serta point untuk melaga-lagakan PKR dengan DAP dan PAS.

NOTAKAKI: Yong nampak CheguBard itu hebat jugak. Tapi setahu Yong, dia bukan pemimpin kanan!

8 comments:

  1. Tak belajor dari peristiwa peperangan Uhud, belum menang dah berebut harta perang... Tu la kena belajor sejarah dan ambil iktibar...

    Tapi kita jangan percaya sangat dakyah puak yang nak melaga-lagakan PR... Dah kerja dema..

    p/s Yong tolong cek blog Yong ni tak boleh access guna chrome.. Ada malware katanya... Tu sebab teman lama tak bertandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Pcbahar

      Gituler nampoknyer.

      Tadi anak sedara kata blog Yong dia tak boleh access guna Chrome. Lepeh tu Yong cuba access guna Chrome. Takde masalah pun. Yong rase sebabnya Yong guna Apple. Tapi kot guna window baru chrome buat feel kot.

      Yong akan letak warning kat ateh nanti

      Aperpun timakasih.

      Delete
  2. Mat Nur Manuty takmau jadi menteri kabinet tapi dia nak jadi Menteri Besar... Hahaha...

    ReplyDelete
  3. A'kum Yong

    Memang nampak mengarut. Kalau dah 20 dari PKR jadi menteri,mana nak letak pemimpin PAS dan DAP?

    Takkan nak lambakkan segala orang di dalam kabinet sebagaimana BN membazirkan duit untuk gaji dan elaun mereka? Kerjanya entah ape-ape. Yang benak dan sengal pun dilantik jadi menteri!

    Negara sebesar US pun tak sebanyak kerusi kabinet malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Mountdweller

      Itule yang menghairankan. Ingatkan promoter UG je yang mulut tempayan. Ropenya orang PKR pun aderyang gitu. Dekat2 PRU13 ni, mulut kena control bro!

      Delete
  4. Salam Yong...
    Pesan kat Deme tu... usah lah buat kerja bodoh... kalau rasa tak boleh gak tahan nak buat kerja bodoh... suruh aje Deme minum Racun Rumput... biar tak menyusahkan... kah kah kah !.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Mat Indera,

      Yong idak le sampai nak suruh orang minum racun. Tapi Yong harap sesangat DSAI boleh nampak dan beza sape kaki ampu je tapi tak buat keroje dengan orang yang rajin. Jangan nak kasi can sebab adik beradik, bapa angkat, adik angkat etc. etc.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.