Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 25 November 2012

JOM SOKONG ROSMAH: AGAR BELIA BIJAK MENGENALI NATANG NAJIS MUGHALLAZAH!

Hebat betoi isteri pemimpin yang tak tahu najis mughallah ni. Dia suruh belia saring maklumat supaya belia jadi lebih bijak! Yelah. Sekurang-kurang tahu beza antara najis mughallazah dan najis mukhaffafah. Tak cayer baca berita nih. Yong ciluk dari blog al-kataki:

CONTOHI PEMIMPIN K-POP MACAM DOT. DOT. DOT. HAHAHA!

Yong sokong Rosmah seratus peratus. Belia mesti bijak saring maklumat. Jangan percaya bulat-bulat berita dari TV1, TV2, TV3, TV7, TV8, TV9, ASTRO, TV BERNAMA, UTUSAN MALAYSIA, MINGGUAN MALAYSIA, BERITA HARIAN, BERITA MINGGU, STAR, KOSMO, METRO, UMNO ONLINE dan apa-apa berita yang sejenama dengan mereka, termasuk TV Hassan Jati.

Saring sayang oii! Jangan tak saring.

Berita tentang budak-budak dalam gambor berikut, belia wajib saring dulu! Jangan sampai adik-adik kecik tengok. Malu sayang oi!

 TOLONG SARING MAKLUMAT BELIA INI 

Berita kat bawah inipun komer kena saring jugak. Jangan sampai emak dan bapak komer tahu semuanya. Komer tunjuk berita je. Jangan tunjuk gambor mamat nih. Nanti ibu bapa awek masing-masing nak cari menantu dari Kazakhstan, haru! Komer patah hati pulok tak dapat bersatu dengan tersayang!

BERITA DAKYAH OMPUTIH YANG DENGKI

Berita PM tak tahu apa binatang najis mughallazah ini juga belia patut saring. Jangan bagi ibu bapa tengok muka budak kecik tu. Nanti ibu bapa nak booking pulok untuk jadikan menantu. Tak haru ke, lamer kena tunggu budok ni besor. Kahkahkah!

 BUDAK KECIK BUAT MALU PM INIPUN PERLU DISARING

Sumber berita yang ini pulok, belia boleh saring dan terus buang. Kalau taknak buang, komer bujur jer kena tipu! Nasib komer dengan mudah akan kena flush masuk saliran kumbahan.

MAKLUMAT PALING TAK BOLEH PERCAYA

Jadi, seharusnyalah maklumat kena disaring dulu supaya belia jadi bijak memilih mana betoi, mana temberang.

Tepat sekali peribahasa yang menyebut:

Seperti ketam menyuruh anak berjalan betul.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.