Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 24 February 2013

JANGANKAN RAKYAT MARHEIN, OKU PUN NAJIB UMPAMAKAN SEBAGAI HAIWAN (VIDEO) (18SX)



OKU = ORANG KUAT UMNO

Menyamakan manusia dengan haiwan bukanlah sesuatu yang asing bagi presiden UMNO aka PM 1Malaysia. Tak percaya dengar sendiri video ini, pada minit 1.37-1.47, dia gelar OKU (ORANG KUAT UMNO), rakan sekabinetnya Muhyiddin Yasin, Hishamuddin dan Zahid Hamidi sebagai "tiga ekor yang akur." Ungkapan ini diulangnya pada minit 43.09-43.10. Dalam teks pun ada tercatat, jelas dia sebut tiga "ekor." 

Walau bagaimanapun dalam teks yang disiarkan oleh Berita Harian ungkapan "tiga ekor" untuk Timbalan dan Naib Presiden UMNO telah dibuang. Tetapi ia masih ada di halaman 4 teks ucapan itu. Mungkin penyunting Berita Harian tak perasan. Ini petikan ucapan berikut:

KIASAN BERJENAKA ATAU MENGHINA (SUMBER)

Hanya haiwan yang layak disebut "ekor" bukan manusia. Atau kita memang diperintah oleh "tiga ekor" menteri selain menteri-menter lain, yang kita tak tahu sama ada berekor atau tidak?

Begitu tinggi penghormatan Najib terhadap ahli gerombolannya!

Sebab itu mereka sanggup biarkan rakyat marhein berbaris dan berasak-asak kerana ingin RM500 BR1M yang datang dari hasil cukai Negara!

"Ekor" sebagai gantinama "seorang" manusia? Kiasan apakah ini?

Siapa sebenarnya yang mengumpamakan manusia sebagai haiwan?

Sendiri mahu ingat maa...

BEREKOR MACAM INI? (SUMBER)

Gambar di atas sebagai contoh sahaja. Maaf sedikit lucah.

Adakah mufti, jati dan perkasa (yang konon memperjuangkan bangsa) suka penggunaan bahasa seperti itu? 

TAKNAK DIPERINTAH GEROMBOLAN BEREKOR!

TOLAK UMNO. TOLAK BN

1 comment:

  1. selagi mamak pedukang situa kutuk tak mati selagi itu simamak akan menghuru-harakan umat mlayu..sejarah zaman kesultanan melaka bolih diambil ikhtibar bagaimana moyang si mamak pedukang madey situa kutuk menghancurkan kjn mlayu melaka.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.