Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 2 February 2013

YANG MASUK PAS TU TAKLAH BERIBU2 SEPERTI YANG MASUK UMNO. KAH KAH KAH!

Seorang awek memberitahu Yong dia mendaftar untuk mengundi pada PRU13 di booth BN. Lepas mendaftar, tetiba datang seorang mamat meminta KPnya. Kata nak fotostat. Awek ni tak tahu apa2 terus bagi. Tapi dia rasa pelik. Lalu dia bertanya rakan-rakan, adakah perlu KP di fotostat untuk mendaftar? Kawan2nya kata tak perlu. Semakan SPR (di sini) tidak pula menyebut keperluan fotostat kad pengenalan itu.

Lantas? Apa keperluan fotostat kad pengenalan tersebut?

"Jangan dia daftarkan saya jadi ahli Puteri UMNO sudah." Kata awek itu dengan nada marah. Kebetulan awek ini dilahirkan di luar negara!

Kalau betul apa tujuannya?

Mustahil tengah cari calon isteri kedua, ketiga etc? Kebetulan awek ni memang comer. Tapi bukan kaki kelab malam!

Adakah sebab ini ahli UMNO tak kurang-kurang walaupun dah ramai lari. Kununnya ahli semakin ramai!

Selain pengundi hantu, takkan ada ahli hantu?

PATUTLE SELALU ADA KERUSI KOSONG DI CERAMAH AMENO! 

Oleh kerana itu komer tak usah heranle lain kali kalau ceramah demer - nampak kerusi jer. Sebenarnya ada yang duduk di situ. Komer tak nampak jer...Hahaha.

Boleh sesapa beri pencerahan? Awek tu benar-benar nak tahu kenapa KPnya di fotostat!

Yang masuk PAS di sesuatu kawasan itu tak nampak beribu-ribu. Tapi sekurang-kurangnya demer ikhlas!

TAKNAK KENA KELENTONG LAGI!

JOM UBAH

TOLAK UMNO. TOLAK BN

12 comments:

  1. Salam Yong,
    Awek tu x payah risau mmng salah satu syarat SPR pndftran pengundi yng layak perlu potokopi kp. Cumenya kene perati yng potokopi kp tu d tanda untuk kegunaan SPR aje. Klu x nnt ntah ape2 plk d buat k potokopi kp tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Zainal Abidin

      Timasih kerana memberi pencerahan. Harap pihak yang buat kerojer bersikap jujur.

      Apapun, Yong nak tanya SPR. Nak buat aper fotostat KP tu?

      Delete
    2. salam yong
      teman daftar kat pos opis xde plak kerani tu potostat ic teman.

      Delete
  2. Assalamulaikum

    Yong, teman nak mintak jasa baik sikit ni. Buleh ke kalau ditukor aje font yang Yong gunakan untuk blog ke font jenih lain. BUkan apa senang le sikit teman yang udah berumor (bukan tua) dan rabun itik ni nak baca.

    Teman suka bebnor ngan labun Yong ni... harap jgn dihampakan.

    Tk Yong. (Orang teghonoh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidono,

      Ooops sorry! Yong akan pertimbangkan. Nanti Yong cari font yang lebih jeleh. Tapi Yong memang tak suka font Times New Roman atau Arial. Yong rasa boring.

      Delete
  3. ceramah ameno bukan hanya kerusi kosong? nampak macam kosong tapi sebenarnya penuh kerana kebanyakan ahli umno adalah jenih tak nampak.....pengundi hantu..kah3x

    ReplyDelete
  4. Belajar tinggi-tinggi luar negara confirm ditaja duit dari kerajaan BN.Dari sekolah rendah semua dibantu kerajaan.Bila dah senang ,jadi macam binatang , gigit tangan orang yang membantu dan sanggup pulak tu berkawan dengan orang perosak agama,bangsa dan negara. Walaupun sumbangan aku dalam pendapatan kerajaan kecil je,tapi aku tak halalkan kepada orang yang tak mengenang budi seperti kamu.Insaflah..tolong kuatkan bangsa kamu bukan hancurkan. Anak-anak aku masih perlukan kerajaan yang menolong bangsa Melayu secara senyap yang tak pernah diwar warkan secara umum disebabkan sensitif kaum. Saya antara anak Malayu yang dibantu secara senyap semasa saya belajar supaya ada peluang untuk maju dan berjaya. Alhamdullilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown

      Kamu yang tak faham2. Yong belajar sampai PhD satu sen pun tak ambik duit BN!

      Sekarang pun Yong tak kerja makan gaji dari duit BN!

      Tapi Yong bayar cukai yang anak2 kamu dan rakyat Malaysia lain, termasuk penyokong BN, guna untuk belajar dan keroje2 lain termasuk membuat event maksiat!

      Delete
    2. 1st, salam kat yong.

      2nd... Hek eleh Unknown, lu sendiri pun unknown entity lagi mau senang-2 'confirm' orang lain makan tanggung macam lu? Kan dah malu sendiri dgn penjelasan kak yong.. apa da, ingat orang semua macam lu berjaya sebab disponsor (diam2 lak tu) bukan sebab merit? Shame on u! Lu mmg sorang bangsa-t Melayu yg dibentuk Umno!

      Delete
  5. Yong,
    terbaik dan bernas hujah yong tu.teman tak paham knp ramai bebenor org kata duit gomen nie..
    yang ianya duit pembayo cukey yakni duit kita
    anak yob di ateih tu masih belajo katanya,tak kan ler tak nak pendidikan percuma...

    slmt ari ahad yong~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ves

      Tak sampei hati nak kata bangang. Tapi ciri2 tu ada melekat pada gerombolan itu. Kesian.

      Delete
  6. naik suke teman nengok kerosi kosong dlm setiap ceramah ameno..ntah ngape teman memang dari dulu getik bebenor dgn ameno~

    slmt ptg ahad yong~

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.