Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 7 April 2013

BERITA TIADA DALAM AKHBAR: PEJABAT TERBAKAR SETELAH SPRM MENYIBUK



GEMPAR!

Ini bukan cerita dari Kepulauan Malta atau Mozambique. Ini berlaku di Malaysia!

Pejabat manakah itu?

Menurut facebook Bomba Shah Alam, inilah info yang dikeluarkan:


Tahniah kepada pihak Bomba kerana berjaya mengawal kebakaran tersebut. 

Berikut beberapa gambar keadaan pejabat selepas kebakaran dari facebook Bomba:







Apa yang tidak disebut dalam Facebook Bomba ialah nama pejabat yang terbakar itu.

Menurut seorang informer, tempat yang terbakar ialah Pejabat Penyelenggaraan yang baru. Turut terbakar ialah Studio Pelan, Pejabat Pengarah dan Pejabat Penolong Naib Cancelor. Pejabat itu didakwa menyimpan maklumat pelan pembangunan dan lain-lain dokumen berkaitan dengan tender dan kontraktor pembangunan, UiTM.

Apa yang lebih memeranjatkan ialah informer mendakwa pejabat tersebut terbakar selepas UiTM mendapat kunjungan dari SPRM!

Jadi, Yong meminta kumpulan berikut menyiasat dakwaan ini. Adakah benar?
  • SPRM
  • KPT
  • GAPS
MENGAPA SPRM BERKUNJUNG KE UiTM?

Ada udang besar disebalik batu besar?

Bisik-bisik bergerak dari telinga ke telinga.

Tanpa penjelasan dari pihak kepimpinan, bisik-bisik ini ibarat racun yang boleh menghakis kepercayaan awam terhadap IPT terbesar negara ini.

Jangan biarkan sesiapa terlepas!

TOLAK PENJAWAT AWAM KANGKUNG
TOLAK PENYELEWENGAN
TOLAK UMNO
TOLAK BN


4 comments:

  1. Masa aku kecik dulu kedai koop kampungku terbakar. Mengikut kata atokku, kedai tu sengaja dibakar waktu malam kerana nak menghapuskan bukti penyeliwingan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kadri

      Sekarang susah nak hapus semua jejak kerana ada bukti yang digitalized. Maklumat tender dan kontraktor ada dalam sistem kewangan. Lainle jika seluruh jentera sudah korup. Kalau camtu, caranya satu jer. Cabut hingga ke akarnya.

      Delete
    2. Aku setuju bebenor Yong!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.