Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 20 May 2013

KALI INI YONG SOKONG UMNO - JANGAN MARE...

Satu hari Yong pergi rumah mak angkat kawan. Makcik ni ada seorang anak bernama Nona yang bekerja dengan Air Asia sebagai pramugari. Anak ini pulak sudah ada suami dan seorang anak kecil.

Menurut cerita Nona, setelah beranak dia mohon supaya dibenarkan memakai seluar panjang, bukan skirt pendik seperti sekarang. Katanya dia malu dengan anaknya. Jawapan bosnya amat mengecewakan.

Pendiknya, bosnya suruh dia pergi tempat lain kalau tak suka.

Lebih kurang macam Menteri Dalam Negeri yang baru tu...

Nona ingin mencari pekerjaan lain yang membolehkannya berpakaian tertib seperti seorang muslimah. Tapi katanya dia tak mampu kerana tiada kelayakan akademik.

Yong pernah naik Air Asia dua kali. Kedua-duanya Yong tak puas hati. 

Tapi sejak bertemu wanita malang itu, Yong tidak naik Air Asia lagi.

Sudah 4 tahun berlalu.

Jadi, macam mana Yong travel?

Takde masalah. Boleh naik kapal terbang syarikat ini:

ROYAL BRUNEI - AYU

Atau kapal terbang ini:

KLM - SYARIKAT KAFIR, TAPI MAKANAN HALAL

Yang ini pun okay jugak.

MAS - JANGAN FITNAH YONG TAK PATRIOTIK

Maaf, takde gambor pramugari Air Asia. Yong getik tengok.

3 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Gua tak pernah naik KLM... tapi antara pramugari professional dalam perkhidmatan udara.. gua rasa aaa.,... Aeroflot kot.... hahaha...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Lawak ler miker. Pertama, nak tanya, ader lagi ke Aeroflot kat Malaysia ni? Nak pergi London dari KL mungkin 4 hari belum sampai kah kah kah…tersangkut di Moscow...

      Delete
  2. Salam. Citer ustz tu yong jgn lupa. Nanti dmpetnya cicir tempat lain plak. Kesiaaaan

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.