Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 11 September 2013

BERITA PALING SERONOK MINGGU INI, KAH KAH KAH! ADER YANG TERSIPU-SIPU!

SPIN

Inilah kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang sebenarnya!

Berita paling seronok dibaca.

Tapi mungkin berita ini buat orang tertentu menangis meraung kerana telah terbongkar segala tembelang dan niat mahu mencantas apa yang digelar golongan profesional dalam PAS dari menjawat jawatan tertinggi dalam parti itu. 

Ha Ha Ha...

TGNA YANG LICIK (HARAKAH)

Ada yang sudah termasuk perangkap spin media kaki fitnah ini. Siapa yang kena tu? Antaranya tiga orang mamat berikut:

MANGSA SPIN (UTUSAN)

MANGSA SPIN (SINAR HARIAN
MANGSA SPIN (SINAR HARIAN

Kenapa TGNA mengambil masa 5 hari baru membuat penafian? Mengapa tak buat penafian serta merta?

Tok Guru yang bijaksana. Dia nak tengok siapa yang masuk perangkap.

Alhamdulillah. Ahli PAS Shah Alam cerdik dan tidak terperangkap dengan spin media penipu UMNO (di sini).

Yong tak buat posting mengenai isu ini semasa diletupkan oleh Utusan kerana Yong tahu Utusan menang akhbar spin. Tak boleh percaya langsung. Tak tau macam mana pemimpin PAS tertentu boleh percaya akhbar kaki spin ni.

Sudahlah percaya dengan berita spin, lepas itu buat kenyataan dan kena spin lagi.

Aduhai...double spin.

Sekarang dah jelas. Ada sesiapa yang merasa dirinya amat cerdik dan tak perlu ada pemimpin yang digelar professional?

TGNA kata (dalam PAS) profesional pun ulama. Ambik ko!



5 comments:

  1. Salam Yong, saya terasa malu sangat0sangat ni!

    ReplyDelete
  2. Salam alhusseyn

    Nak kata naif udah berumur.

    Jadi tak tahuler nak kata apa lagi. Asyik dok jatuh dalam lubang yang sama hanya kerana benci pada golongan bukan ustaz dalam PAS. PAS tu untuk demer jer ke? Ingat! Kata Hassan Ali hanya ada 25% ustaz dalam PAS.

    ReplyDelete
  3. ulama' dan professional adalah gabongan yang mantap untok sesuatu bergu pasukan.bak aur ngan tebing.bukankah dizaman rasullullah telah menunjokkan betapa hebat orang islam bilamana orang professional saperti berkuda,memanah,membuat strategi,ahli besi[pembuat pedang]dudok semeja dengan nabi?.berjuang dengan nabi saw dibidang masing masing?apa masaalahnya sekarang?.kalaulah pas khusus untok ulama'hiduplah pas saperti anau dalam belukar.berjuanglah tanpa strategi,tanpa pakar ekonomi,tanpa askar laskar[mereka adalah golongan yang bukan ulama'atau berilmu ulama'].kalaulah sebegini pemikiran warga pemimpin pas,mudah melatah,mudah terpesona pas akan sekali lagi kembali kealam tujuh lapan puluhan.syabas TGNA amat bijak meneka sekilas ikan dipermukaan air.al-fatihah buat ustz.fadzil noor yang telah menukar corak paradigma rentak silatnya bilamana beliau mempertahankan sahabatnya anwar ibrahim tatkala sahabatnya dilanda tsunami fitnah.bagi pemimpin pas janganlah pandang rendah pada yang tidak dikurniakan darjat ilmu kerana yang pekak boleh membedil meriam,yang buta boleh menanpi padi,yang cacat boleh menjaga jemuran padi.assallamualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maw

      Pemimpin Islam yang sejati ialah yang bersedia membantu rakan Islam yang jatuh dan ingin kembali ke pangkal jalan. Bukan yang terus menghinanya dan mahu rakan itu kekal dalam kepayahan. Itu bukan rakan namanya. Sebab itu Ustaz Fadzil Noor sentiasa dikenang dan dirindui buah pemikirannya.

      Ia juga merubah persepsi Yong terhadap PAS. Dari fence-sitter, Yong telah memihak kepada kebenaran - berjuang ke jalan yang diredai Allah.

      Insan macam Yong ramai. Insan2 ini tidak mahu pemimpin mediocre.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.