Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 13 September 2013

SEBELUM AMBIK CIKGU BAHASA INGGERIS DARI INDIA, MEH TENGOK VIDEO MADE IN INDIA NI DULU

Bila baca kenyataan media Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man di Facebook tentang kemungkinan Kerajaan mengambik guru Bahasa Inggeris dari India, hati ini menjadi kerisauan. Risau bukan apa, sebab masa sekolah dulu Yong mengalami diajar beberapa orang guru India. Guru India tempatan okay. Tapi bila datang dari India, hadoooiiiii! Hari-hari kami pakat gelak jer...

Sebelum merekrut cikgu-cikgu dari India, meh tonton video ni dulu:

Cikgu yang mengeja mengikut sebutan.



Cikgu yang dikantoi murid

6 comments:

  1. Nanti anak-anak melayu terutamanya akan mampu bercakap bahasa inggeris dengan lancar,berkesan, licin dan bergulung-gulung lidah! Ini memandangkan pengaruh dari benua india memang telah sediada di Malaysia dan dalam diri setengah Melayu!...Wadda you yitting? I don't want yenni bedi to aks me yenni question! Yevery day I like to wollup rothi prata, I wallso like to yit dal curry! ....best jugak dapat cakap indilish!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sizzly

      Miker buat Yong teringat masa sekolah dulu. Cikgu suruh sorang budak India eje "YELLOW"

      Budak tu eja: WHY-YEE-YEL-YEL-WO-DABLIU = ELLO

      Kah kah kah. Satu kelas gelak. Cikgu marah kami gelakkan budak tu...Tak baik gelakkan orang. Tapi kami budak2. Tahu seronok jer.

      Delete
  2. pak menteri, haprak sangat ke negara kita malaysia sampai nak bawa masuk cikgu2 bahasa inggeris dari india apa kurang nye kita kau, buat le satu universiti atau kolej khusus utk belajar bahasa inggeris satu subjek aje BI..pensyarah dari uk. us. yang kaw2 kursus satu tahun paling2 satu tahun setengah pengambilan 2 kali setahun sekali ambil agak2 dapat menampung kekurangan guru2 dari tahun 1 hingga tingkatan 6 pelan jangka panjang ...klu yang ambil cikgu dari india tu pelan jangka pendek...aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Remy

      Syabas! Satu pandangan yang bernas. Kalau sesiapa kenal mana2 menteri sila buat cadangan ini.

      Delete
  3. afenda ni dah lama.. sejak era kutty. Khabarnya mereka ini akan dibayar mengikut jam. Sejam rm 200.... bangang punya idea... sial!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam GeloraHatiMuda

      Apa? sejam RM200? Bior betui! Kerja jadi pensyarah UiTM secara sambilan pun dibayar cuma RM100 sejam!

      Memang bangang bertingkat-tingkat!

      Kera dihutan disusui, anak di rumah mati kelaparan! Graduan menganggur nak letak kat mana?

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.