Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 30 January 2014

ANWAR IBRAHIM BAKAL MENANG TANPA BERTANDING DI KAJANG?

Agak-agak komer kalau Nizar bertanding di mana-mana kerusi di Selangor boleh menang Tak?

Ini soalan serius dari Yong. Ada sapa dari kalangan PAS Selangor dan pemuda PAS Gombak boleh jawab? 

PAS setahu Yong satu parti yang tak mementingkan dari mana asal usul calon. Nasaruddin Mat Isa orang Negeri Sembilan, tapi bertanding di Kelantan dan menang. Hassan Ali orang Selangor tapi pernah bertanding di Perak. Menang juga. 

Bab kedua mamat ini yang tidak berterima kasih walaupun telah dibantu oleh jentera PAS tempatan adalah soal lain - soal moral. Tapi yang jelas, ini menunjukkan sikap parti itu yang tidak assobiyah dan regionalism. 

Bagaimana pulak dengan PKR?

Parti juga tiada sifat assobiyah, sebab sudah letak calon di merata tempat. Contoh terdekat - Khalid Ibrahim. Dia bukan orang Kelang tapi bertanding di Port Klang dan menang. Okay, mungkin Port Klang itu masih di Selangor. Kita ambil contoh lain...Saifudin Nasution pernah menang di Machang, Kelantan. Tapi dia bukan orang Kelantan. Orang Kelantan ada ke yang nama belakangnya Nasution?? Hehehe...usik kejap.

DAP juga begitu. Lim Kit Siang menang di Ipoh Timur, sebelum kembali ke negeri kelahirannya di Johor dan menang di Gelang Patah.

Parti-parti dalam Pakatan Rakyat harus meneruskan tradisi keterbukaan ini jika ingin dinilai sebagai parti yang kredibel untuk memerintah negara secara adil.

Yang penting kewibawaan calon itu, bukan dari mana dia datang.

Kalau ada calon anak negeri tempatan pun, tapi hampeh macam katak Changkat Jering dan Behrang, tak payahlah nak dipertahankan.

Tapi bagi BN lain...Calon mesti datang dari tempat asal usulnya. Kalau tidak, alamat bungkus. 

Jadi, Yong amat menyokong seruan Puad Zarkasi ini supaya BN tak payah letak calon di Kajang.

TAKUUUTNYA!

Tapi kalau tak letak calon, kesian pulak penyokong BN di Kajang tak dapt nikmat jualan murah macam di Sungai Limau dulu atau bagi hadiah makanan luput tarikh...Kihkihkih..

NAK RACUN MEMBER SENDIRIKAH? (ASTROAWANI)

N3 Sebelum ini:

3 comments:

  1. salam yong,

    mamat puad ni kata lee letak jawatan utk bagi jalan pada nuar bertanding adalah tidak demokratik seolah-olah mengkhianati amanah pengundi kepadanya. Jatuhnya kerajaan PR di perak dulu akibat 3 ekor katak yang melompat dan memberi sokongan kepada BN dulu demokratik ker?. setahu saya mamat ni langsung tak berbunyi.

    ReplyDelete
  2. Najib ngan anwar kn ada buat mou kt indon.. xinat ke..

    ReplyDelete
  3. Saya teringat usikan Yong Pasai no tengah ic Azmin. Setelah baca Perkara 53(3) Undang2 Tubuh Negeri Selangor, baru saya faham yg rupanya asakan bekas SU Politik TS Khalid bukan untuk DSAI. Mungkin Yong sendiri tak faham apa yg Yong bangkitkan. Tapi saya rasa kesannya amat besar. Kalau Ma'am Fekah perjelaskan dgn jelas, mungkin clash antara kem Azmin dgn kem TS Khalid takkan wujud.... Apa kata Dr Aziz Bari agak-agaknya yer.... Tapi Yong, kalau setakst usik-usik jer ok. Takut karang afa orang ambil serius, tak pasal-pasal kita dapat 'saham' sekali....

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.