Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 30 May 2016

YANG BODOH KITA YANG CERDIK DEPA

Sekadar berkongsi:

6 hrs · 

Yang bodoh kita yang cerdik depa

Yang bawah panjat tiang pacak bendera
Yang atas minum kopi dok semeja
Yang bawah bersengkang mata
Yang atas pelok bini tidur lena
Yang bawah dijanjikan syurga
Yang atas berebut jawatan jadi kaya 
Yang bawah bermusuh nak korek bijik mata
Yang atas pakat kautim gelak ketawa
Yang bawah ana enta enta ana
Yang atas satu untuk ana satu untuk enta

Takpela...Yang penting RUU Hudud dah dibentang, kan?

KERIS MAS SEJATI

Err...Tolong terjemah apa yang ditulis ni...

Ya..Semua yang berlaku adalah salah DAP

Bingung makanan si cerdik, orang tidur makanan si jaga.

6 comments:

  1. Lebai Hadi ni dah macam kaki auta..untuk walaun dikelentongnya hudud..untuk MCA,MIC,Gerakan diautanya EKJS 355...apa punya lebai ni?

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum Yong,
    Apa yang di surah kan oleh Misai Merah tu sememang nya berlaku setelah pemergian TGNA. Sebelum ini mungkin mereka yang di atas sudah sedemikian tapi mereka masih malu-malu alah dengan Allahyarham. Kini alahyarham sudah tiada "so I'm free what to do", begitu lah kira nya.

    Yang memuskil kan ada lah telatah para ahli yang di bawah yang tak mau mengunakan "GREY MATTER" mereka dalam menilai tindakan para pemimpin mereka, walau pun sudah nyata terkeluar dari landasan. Yang aula mereka patut pertimbang kan ada lah pemilihan secara "CHAI" di muktamar yang lepas sama ada cara itu menepati ajaran Islam atau pun tidak. Peranggai president mereka yang flip-flop juga perlu di ambil kira, tetapi sayang kerana sebahagian dari mereka masih mendakap erat tubuh boncit tu. Mengapa? Jawapan nya mungkin mereka kurang membaca dan memerhati.

    Di lain lain tempat sudah banyak saya memperkatakan hal itu, malang nya tiada respond.

    ReplyDelete
  3. As Salam Yong
    Nampak sangat dlm video parlimen tu Tuang Presideng dah macam puppet tengahdok naca skrip...... nak tanya sketlah yong.... dah banyak sangat ke dedak yg dia dah telan ?

    ReplyDelete
  4. Masih ada lagi yang nak percaya cakap pak Lebai kaki auta ni? Depan walaun cakap akta 355 tu adalah hukum hudud. Tapi depan Malay Mail dan orang2 bukan Islam selamba je cakap akta 355 tu langsung takde kena-mengena pun dengan hudud. Yang menipu tu pimpinan PAS, yang kena tipu tu walaun2 PAS dan yang bersalah kerana menyebabkan salah faham keatas Akta 355 tu ialah DAP? Ni logik orang gila mana yang Tuang Presideng PAS ni pakai? Ini yang dikatakan lebih baik berdiam diri dan dianggap sebagai bodoh daripada membuka mulut kemudian menyerlahkan sendiri kebodohan diri. Kat mana letaknya martabat ulamak kat Tuang Presideng tu? Apa yang jelas ianya bukan kat kebijaksanaan dan IQ dia!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  5. Hadi marang ularmak sarkas terhebat msia..

    ReplyDelete
  6. Kuat betul prasangka buruk TGHH dengan DAP...
    MCA dan GERAKAN tak pulak di kondem...ni adalah masaalah HATI.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.