Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Thursday 9 January 2014

TIBA-TIBA MAMAT INI BERBUNYI...

Mamat mana pulak ni?

SAF TU TERLETAK DI MANA?

Words without action is like a feather blowing in the wind.

NAMPAK KALIMAH ALLAH PADA LOGO POLIS?

Ini pulak aktiviti "pertahan" kalimah Allah jenis apa pulak? Ia diadakan dalam premise yang penghuninya 90% beragama Islam. Baca kisah di sini.

KONSERT YANG DIBANGGAKAN OLEH "SAF" ITU

Khabarnya pemimpin "saf" yang buat konsert ini disambung kontraknya.

Tahniah...

Sebagai ingatan, ini hukum pemakaian rambut palsu:

Rasulullah (S.A.W.) bersabda: "Allah (S.W.T.) melaknat al-Waasilah (orang yang memakaikan rambut palsu kepada orang lain) dan al-Mawsuulah / al-Mustawsilah (orang dipakaikan rambut palsu). 

Daripada Humayd bin `Abdir-Rahman, beliau mendengar Mu`awiyah bin Abi Sufyan berkata dari atas mimbar pada satu musim haji tentang rambut palsu yang dibawa oleh seorang pengawal: "Wahai penduduk Madinah, di manakah ulama kamu? Sesungguhnya aku mendengar Nabi s.a.w. melarang perbuatan seperti ini (memakai rambut palsu) dan baginda bersabda: "Sesungguhnya Bani Israel rosak binasa apabila wanita-wanita mereka mengamalkan pemakaian benda ini (rambut palsu)" 

Rasulullah saw menyebut perbuatan ini sebagai al-Zur iaitu pemalsuan dan penipuan adalah dilarang dalam Islam. 

Said ibn Musayyab menuturkan sebagai berikut: Ketika datang ke Madinah, ”Muawiyah berbincang-bincang dengan kami. Sedang di tengah perbincangan tiba-tiba dia mengeluarkan selonggok rambut. Saya kehairanan lalu berkata, ”Saya tidak pernah melihat orang berbuat seperti itu (memakai rambut tambahan) selain orang Yahudi. Rasulullah menamainya al-Zur (palsu) yaitu rambut tambahan yang terkenal dengan nama wasyilah.”

Hukum memakai rambut palsu haram!

RANTAI LEHER DAH BUANG KE?

Pertahan kalimah Allah tapi terang-terang memperlekeh hukum Allah.

Bodohlah kalau nak berpadu duduk dalam "saf" dia.

Sebelum Yong lupa, Yong ucap syabbas kepada SPRM di atas keberanian komer menyiasat polis-polis yang memakai topi kalimah Allah itu, sampai ke akar umbinya. Tak kira dia Datuk atau apa pangkatpun!

Syabbas juga kepada polis yang sanggup tampil ke hadapan untuk sama-sama membanteras rasuah!

3 comments:

  1. A'kum Yong

    Dia baru tersedar dan dapat ilham dari mimpi. Mimpi tu dari ilham atau setan?

    ReplyDelete
  2. DeeDee Yong...

    Kalu mamat tue tak bersuara.... nanti miss soru... Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  3. Seruan supaya bersatu untuk meraikan fitnah, rasuah, arak + judi, melanun dll yang sewaktu dengannya, mabuk monsun timur laut agaknya dia ni. Buang masa betul jika dilayan.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.