Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 11 May 2014

AIK? KENAPA JADI MACAM INI PULAK?

Setelah mendapat sokongan UMNO tetiba jadi begini pulak? Apa yang telah/sedang berlaku di sebalik tabir?

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

Yong sudah sedia untuk mengira berapa ramai ahli MCA dan Gerakan akan berkumpul di hadapan Parlimen. Jika berjaya melepasi benteng MCA/Gerkan itu Yong sedia hendak melihat berapa ramai ahli UMNO yang akan mengangkat tangan untuk bersetuju; dan sudah sedia mengenali siapa ahli PKR yang beragama Islam yang sanggup menolak undang-undang hudud.

Harapan kecewa rupanya...

Jamil Khir cakap apa nu? Tak berani ka?

Takkan nak dengar cakap-cakap macam ini?

ILMU SETENGAH TIANG?

Apapun, Yong tetap sokong undang-undang Islam dipraktikkan di Malaysia. Jadi, yob-yob dan yong-yong dalam PAS, bersabor le yer...

Adik-adik yang ada nampak kilauan UG tu... err... atau... kilauan jet peribadi... lupakanlah...

JOM SOKONG HUDUD DAN KEKAL DALAM PAKATAN RAKYAT.


13 comments:

  1. kalau mangsa nya org islam...pelaku nya bukan islam... tetap tertakluk dgn hudud,,, mcm tu kita melindungi umat kita... kalau sama2 depa..lantak pi lah...

    ReplyDelete
  2. Bagus juga ia ditangguhkan buat sementara, nak tengok sesangat MCA ataupun Gerakan letak calon PRK Bukit Gelugor dan Teluk Anson.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya kecewa nak tengok calon BN tumpo hilang deposit kat Bukit Gelugor. Hmmm...nak tumpu kat Teluk Anson le tu...

      Delete
  3. rasa bagus ditangguhkan....beri lagi penerangan kepada non muslim....insya Allah hudud pasti tertegak....sekurang2 nya kita berusaha,,,,tidak seperti puak satu lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Tak perlu rushing. Hudud bukan untuk melancarkan kerjaya politik individu tertentu...

      Delete
  4. Yob miker lahir kat hopita Telok Anson rumah diJalan Speedy betui ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din Shah, Ini Yong anggap soalan untuk ahmad salleh...Sila jawab.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. Salam kak Yong.

    Its pretty like a "daylight robbery" ... boleh deme tarik hand brake kereta atas highway ke Parlimen... ops! oh deme buat "air-turn back" atas arahan "traffic-control tower" ??

    Adakah kita perlu bersikap seperti Air Force kita yang "bersangka baik" dengan "misteri air-turn back" ni?? Adakah pilot jet tu akan disalahkan oleh orang ramai & media ?? Atau dia dengan relahati letak jawatan seperti PM Korea Selatan & akan jadi "nelayang" saja lepas ni?

    Tau tau jet yang kargo dia bawak "hudud" tu akan berakhir "ke laut" jugak nampaknya !!

    ho ho ho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hanz

      Entah le...

      Selalunya sang suami kalau nak kahwin 1 lagi dia akan extra nice kepada isteri sekarang. Lainle kalau nak cerai, dia mungkin akan jadi nasty.

      Tapi, nampaknya isteri sekarang tak setuju dengan bakal madu...Demer pun riso takut madu campak sang suami ke Lautan Hindi Selatan. Ibarat habis madu sepah dibuang...

      Jadi lebih baik suami cari awek lain kalau nak pasang lagi. Kat Sabah dan Sarawak rasanya ada...

      Delete
  6. Meneliti kandungan Kenyataan Media Presiden PAS, dapat difahami masih ada yg belum synchronize diantara kedua-dua pihak. Dipihak PAS mungkin telah bersedia untuk memecut, tetapi dipihak UMNO masih lagi terkial-kial menekan clutch untuk masuk gear satu. PAS hanya memberi peluang kpd UMNO dapat masuk gear satu untuk beriringan dlm hal pelaksanaan hudud ini. Tinggal lagi, apa yg kita ragukan adalah jika UMNO masuk gear reverse pula, sebabnya mereka amat mahir dlm gear reverse dulu, kini dan (mungkin?) selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ini strategi undur untuk menyusun semula jentera peperangan kot? Harap begitulah.

      Tak tahu siapa paling lega...

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.