Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday, 23 May 2014

YANG SEMBUR AIR BUKAN FRU, TAPI ALLAH (SWT)

Suka tak suka, Arab Spring sampai juga ke Malaysia.

Demo ini sudah jadi budaya rakyat Malaysia.

Penyokong Pakatan Rakyat berdemo. Penyokong UMNO juga berdemo.

Bezanya, penyokong Pakatan Rakyat berdemo antaranya menuntut pilihanraya yang bersih, turunkan harga barang, membantah Lynas, menbantah GST, AES dan TPPA. 

Penyokong UMNO berdemo nak bakar pejabat orang, senaman bontot, dan demi menyokong perkara-perkara yang menyusahkan rakyat seperti PTPTN, AES dan lain-lain.

Tak tahulah nak kata apa...cerdik ke tidak?

SUMBER

Eja racist pun salah...Alahai...Tak kesampaian maksud demo tu...

Mungkin tersilap typo. Bersangka baik jer...Tak bodoh. Cuma tak perasan dah tersalah eja...

Janganle gelak. Kesian! 

TAKUT HUJAN RUPANYA

Tapi kenapa hujan turun masa nak buat kerja membakar ni? Kenapa? Cer muhasabah diri tu sikit.

Taknak muhasabah, cer buka Quran dan baca ayat ni:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

Maksudnya : “Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami menciptakan kamu lelaki dan perempuan, dan Kami menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (beramah mesra antara satu sama lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam Pengetahuan-Nya (akan keadaan dan amalan kamu).” (Al-Hujurat:13).

Yong bukan ustazah. Tapi Yong faham ayat itu suruh kita fikir. Supaya kita jadi cerdik. Saling menerima. Ringkasnya, yang suka bertindak melulu dan ganas itu tidak cerdik.

Kenapa Allah tak buat dalam dunia ini hanya ada orang Melayu sahaja?  

Pada hari pemuda UMNO demo itu Allah turunkan hujan lebat kerana Dia sayang kita dan tak mahu kita buat kerja sia-sia seperti membakar bangunan.

Kalau sudah tidak cerdik, bagaimana hendak bertaqwa?

Kalau tak mahu buka Quran, cer tengok balik konsep 1Malaysia yang PM tersayang war-warkan dulu. Apa bunyinya?:

ADA KE FAHAM?

Kalau tak faham maksud Tawadhuk, tanyalah budak sekolah agama.

Konsep 1Malaysia itu sudah dijunjung di sana sini, buat syarikat, perbadanan, yayasan dan macam-macam... Tapi simple concept of national integration FAIL!


BUAT MALU ORANG PERAK (OMAK KAU)

Tak faham makna saling menghormati dan berbudi bahasa, tanya Dewan Bahasa dan Pustaka. 

Jangan tanya Biro Tata Negara.

Semakin ganas UMNO (dan penyokongnya), semakin menyampah rakyat marhein. Itu pasti.

5 comments:

  1. Umno memang celeka!!!!!!!!! lagi cepat UMNO pupus lagi baik buat kita rakyat malaysia. Bolehlah kita hidup senang dan tak ada pengasut untuk kaum berpecah belah. Doakan mereka ini dipadamkan dari bumi malaysia. UMNO dulu baik dan sentiasa menangani masalah Rakyat, UMNO (baru) kini menyusahkan rakyat, yang mereka tahu hanya nak bohongkan dan perbodohkan rakyat.

    ReplyDelete
  2. a very..very very sore loser....tak dpt nak bayang kalau umnu tumbang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam too all.

      UmNo-BN tumbang? NIghtmare..Huru hara le negara ni dibuatnya...haha...tu pase le kena bagi deme perintah sampe bile bile pun.

      InsyaAllah bila datang kemenangan & pertolongan Allah, pasti manusia akan paham & berbondong-bondong amal Islam @ masuk agama Allah.

      Kita sendiri pun kena jangan keras sangat dengan deme ni...kita sendiri tunjuk contoh...ilmu, syiar, akhlak, dsb'nya... untuk asbab hidayah untuk "Islam itu Rahmat untuk semua" !

      Delete
  3. PM tersayang??? Idak ke mike takut kat Ros tu? Kalo teman le, isyy tak siyo langsung nak sayang pade PM ghope itu, nak menduge tekak ni. Lagi satu, yang selalunye takut kene ayo ujan tu setahu teman le, kambin. Agaknye setaraf le demer tu ye. Patut pun hamih bebeno tak cukup lagi dengan tengik demer selame ini.

    ReplyDelete
  4. Mohon Laluan Tuan Untuk Kenyataan Media Pembela berkenaan sikap tidak sensitif sesetengah pihak terhadap agama Persekutuan

    http://www.bangkit.info/2014/05/kenyataan-media-pembela-berkenaan-sikap_24.html

    Terima kasih atas ruang kebenaran.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.