Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 20 May 2014

HARI BEKERJA DALAM KEHIDUPAN RAKYAT: KLIEN LARI ORANG LAIN PULAK BANK CARI

Kring! Kring!


Penerima: Hello...

Pemanggil: Encik Sng Kia Seng...?

Penerima: Hoi...awak tahu ini suara perempuan, takkan ini Encik Sng Kia Seng

Pemanggil: Oh, Boleh cakap dengan Encik Sng Kia Seng.

Penerima: Maaf. Ini nombor HP saya. Encik Sng apanama saya tak kenal...

Pemanggil: Oh...Ini bukan nombor Encik Sng Kia Seng?

Penerima: Hoi! Berapa kali saya nak cakap? berapa kali nak telefon? Ini nombor HP saya! (Dah hot ni).

Pemanggil: Bukan nombor Encik Sng Kia Seng?

Penerima: ?£$£€@% Aiyo...awak telefon dari mana ni?

Pemanggil: MBF

Penerima: Bank awak tak boleh update database ke? Dah berapa kali bank awak telefon saya ni. Saya bosanlah.

(Sebenarnya penerima sudah 2 tahun mendapat panggilan dari bank mencari Encik Sng Kia Seng).

Pemanggil: Oh...maaf yer. Nanti kami cek (klik).

Tak sampai dua minit HP berbunyi lagi. Dari nombor yang sama.

Penerima: Hello!

(Klik)

Huh? Pemanggil takut kena maki ke?

Si berhutang lari. Bank tak dapat cari. Macam mana ekonomi nak pulih?

Maaf kepada yang kerja di bank. Ini sekadar maklumbalas untuk pihak bank.

Hmm...Jangan-jangan demer ni Along! Baik repot polis jer. Mana tahu, tak pasal-pasal rumah kita disimbah cat merah...

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.