Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 19 September 2014

MEH TENGOK WAJAH IKAN JERUNG YANG DIA SEMBUNYI...

Sekali sekala dapat tangkap jerung. Walaupun tak berapa besar, tapi jadilah. 

TAU MALU - TUTUP MUKA

Sebenarnya muka dia masa jaga aduan awam macam ini:

HARAPKAN PAGAR

Berita berkaitan:

LAMA JUGAK BARU BUAT PERTUDUHAN

Jangan jadi kes "orang bodoh tidak boleh didakwa" sudah.

5 comments:

  1. Tidak mahu mendahului mahkamah, dia ku anggap tidak bersalah sehingga dibuktikan sebaliknya dlm perbicaraan di mahkamah. Sekiranya didapati bersalah, pencen dan gratuiti hangus dan terpaksa pula menjalani hukuman denda>RM400,000.00 + penjara. Pesalah layak dihukum tapi bagaimana pula kehidupan keluarganya? Tiada pendapatan dan menanggung malu pula, walhal mereka tidak bersalah pun. Kpd semua penjawat, berkhidmatlah dgn jujur dan bersyukurlah dgn rezeki yg diperolehi secara halal, insyaAllah ianya berkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kira tertuduh lebih baik dinasehati untuk mengaku salah shj kerana dengan membela diri dia hanya melakukan kesalahan berbohong pula disisi ALLAH yang tentunya lebih mengetahui perkara sebenar. Dosa tak mungkin gugur dengan berbohong dan selagi tidak bertaubat dengan ikhlas. Diusia 58 tahun kita dah sampai dihujung jalan.

      Delete
  2. Bila seseorang tidak kenal Tuhan, beginilah jadinya.

    ReplyDelete
  3. 1: Tak kenal secara peribadi OKT (org Kena tuduh) ni,
    2: Sbg penjawat awam khususnya di peringkat tertinggi atau separuh tinggi terasa agak sukar utk mengelak budaya keji ini.
    3: Ianya seakan-akan budaya biasa dan budaya yg databgnya tanpa di minta-minta.
    4: Kenapa di tangkap segelintir / sekelumit mereka yg berrasuah sahaja? Rakyat amanahkan agar di tangkap semua perasuah dan penerima rasuah termasuk di ibu pejabat sprm sendiri.
    5: hakikatnya selagi umnoapco bernyawa dan berkuasa, selagi itulah rasuah dan jutaan lkagi budaya keji akan terus melata di bumi ALlah ini.

    ReplyDelete
  4. Salam ZaimaZ dan Seniwoman

    Bila yang OKT itu pegawai beruniform, tututp muka, jangan bagi public nampak. Macam kes dua malaun yang dituduh bunuh Altantuya tu. Sampai habis public tak tahu siapa?

    Tapi kalau yang dituduh tu mat rempit, takde siapa kisah.

    Adakah ada 2 jenis undang-undang di Malaysia? 2 jenis konsep aib?

    Pastinya rakyat tak mahu melihat hanya kambing hitam jer dihadapkan ke mahkamah. Ini kerana kambing hitam boleh terlepas, kalau tuannya hebat.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.