Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 29 November 2014

PENCARIAN MH370: PAKAR PENCARI BERTELAGAH SESAMA SENDIRI PULAK DAH

Kali ini kalau kita maki Australia dan geng pencari MH370, Kerajaan Malaysia tak patut marah kita.

Agaknya dah habis idea untuk dijadikan alasan munasabah kenapa tak jumpa walau secebispun serpihan dari MH370, sekarang grup pencari bertelagah sesama sendiri.

Bertelagah juga dijadikan alasan kenapa pencarian MH370 menjadi sukar.

Apa yang menjadi pertelagahan?

Menurut berita yang disiarkan ASWJ, 5 kumpulan pencari tidak bersetuju tentang lokasi MH370. Kumpulan tersebut terdiri daripada:
  1. Boeng, 
  2. Inmarsat, 
  3. France's Thales Group, 
  4. The U.S.'s National Transportation Safety Board dan 
  5. The Australian Defence Science and Technology Organisation. 
Kelima-lima kumpulan terlibat menganalisa data yang diperolehi oleh Australian Transport Safety Bureau (ATSB). Diberitakan kelima-lima pencari membuat kesimpulan yang berbeza. Tetapi masing-masing pun tak mahu cakap apa-apa atau siapa kata apa. 

Pendik kata masing-masing tak mahu bagi maklumat apa-apa.

SIAPA YANG HARUS DIPERCAYA

Dana pencarian semakin mengecut. Tetapi, semakin lama pencarian semakin banyak perbelanjaannya. Inilah masalahnya apabila kita tidak diberitahu apa yang sebenarnya berlaku. Pencarian hanyalah berdasarkan apa yang orang putih panggil "Educated Guesswork" atau "Tekaan Berpendidikan" (Terjemahan Pakcik Google).

ANYBODY'S GUESS?

Tetapi kalau asyik salah sahaja, "Educated Guesswork" itu sudah jadi "Anybody's Guesswork" atau "Tekanan Sesiapa Sahaja."

Ada siapa yang mahu meneka kenapa team China tidak ada dalam kumpulan pencari sedangkan warga China paling ramai menjadi mangsa?

BERHENTILAH MEMPERMAINKAN PERASAAN WARIS!

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.