Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 3 December 2014

DALAM BANGANG-BANGANG ITU BERJAYA JUGA PENGAMAL MEDIA SOSIAL PRO-UMNO MEMBANGANGKAN PEMIMPIN UMNO! KAH! KAH! KAH!

Persiaran Gurney ditukar namanya kepada Persiaran Chin Peng?

Memang tidak logik.

Mungkin mengkomer benci DAP. Sangat benci sampai sanggup mempercayai maklumat mengarut dari sumber media sosial WhatsApp tanpa disahkan.


Georgetown: Pergerakan Pemuda UMNO negeri meminta kerajaan Pulau Pinang memberi penjelasan berhubung dakwaan ada cadangan untuk menukar nama jalan Persiaran Gurney di sini, kepada Persiaran Chin Peng berkuat kuasa 1 Januari tahun depan.

Ketuanya Rafizal Abd Rahim berkata, pihaknya tidak membiarkan pertukaran nama itu berlaku sewenang-wenangnya dan meminta kerajaan negeri memberikan penjelasan.

Beliau berkata, pihaknya menerima maklumat daripada sumber yang boleh dipercayai menerusi aplikasi WhatsApp mengenai cadangan berkenaan dan meminta kerajaan negeri segera menjelaskan dakwaan pertukaran nama jalan berkenaan.

“Sejauh mana kebenaran maklumat itu tidak dapat dipastikan, namun kami bimbang jika dakwaan itu benar-benar terjadi dan kami memastikan usaha itu tidak berjaya.

“Pemuda UMNO negeri membantah sekeras-kerasnya jika cadangan itu diteruskan,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Sementara itu, Exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu lintas dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow berkata, dakwaan itu tidak benar sama sekali.

“Dakwaan cadangan pertukaran nama jalan Persiaran Gurney kepada Persiaran Chin Peng tidak masuk akal dan tidak benar sama sekali,” katanya.

Sumber: http://www.hmetro.com.my

Tetapi pemimpin DAP bukan bangang. Demer tahu ramai orang Melayu benci Chin Peng. DAP pula memerlukan sokongan Melayu untuk kekal berkuasa. Banganglah jika pemimpin DAP nak ganti nama Persiaran Gurney kepada Persiaran Chin Peng!

Entah apa jasa Yap Ah Loy kepada kemerdekaan Tanah Melayu, pemimpin UMNO begitu menyanjungnya sampai letak namanya di Kuala Lumpur. Yap Ah Loy hanya seorang bapa ayam, kata Raja Petra (baca di sini).

Berbalik kepada isu nama Persiaran Gurney, Yong amat setuju nama Persiaran Gurney itu ditukar. Henry Gurney seorang penjarah dan tidak wajar namanya diabadikan di persiaran itu.

Sudah tentu yang meletakkan nama Henry Gurney di persiaran itu pemimpin UMNO/BN. Itu tidak boleh dinafikan.

Dalam hubungan ini Yong cadangkan kepada Kerajaan Pulau Pinang, supaya mengadakan pertandingan untuk menamakan jalan-jalan di Pulau Pinang dengan nama yang lebih sesuai. Dengan pertandingan itu ahli/penyokong UMNO, PAS, PKR, MIC, MCA, Gerakan, DAP dan siapa sahaja boleh mencadangkan nama baru.

Wujudkan satu AJK bebas untuk menilai cadangan-cadangan tersebut dan memilih pemenangnya.

Tak tau nak gelak atau kesian...

Siapa individu yang memulakan WhatsApp yang dijadikan rujukan oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang itu ternyata berjaya membuat pemimpin UMNO itu kelihatan bangang.

Sebuah pengajaran yang pedas dan masam macam laksa Penang.

3 comments:

  1. sapalah lebih banggang dari yang banggang

    ReplyDelete
  2. kalau dah namanya bangang, semua tindak-tanduknya tidak adalah yang cerdik.....

    ReplyDelete
  3. Tukarkan je kepada nama Jalan Mamak Tongkang Pecah ke......

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.