Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 21 December 2014

INILAH CADANGAN BERNAS PERDANA MENTERI 1 MALAYSIA

WAKAKA!

Maaf. Izinkan Yong gelak dulu...

BOLEH DIEKSPORT KE CHINA TAK?

Jumlah penduduk di Negara China seramai 1.4 billion. Lebih kurang 17.2% di bawah usia 14 tahun. Lebih separuh lelaki sebab masyarakat China suka lelaki. Bayangkan hasil yang dikutip kalau Malaysia dapat kontrak mengeksport teknologi berkhatan ke Negara China (err...export teknologi khatan mesti dengan jurukhatan sekali tak?). Itupun kalau yang komunis juga sanggup berkhatan ler...

Bab ura-ura nak mengkhatan Yahudi tu, kena tanya APCO dulu...

Tak sangka, PM 1Malaysia ni rupanya bergeliga juga otaknya erk?

Bila nak mula buka training college untuk melatih jurukhatan ni? Ada peluang dapat tender tak?


11 comments:

  1. Yong

    Itulah kualiti PM kita. Kalau tak takkan n3gara kita hari ni carca marba.

    3kspot teknologi berkhatan.....harga kangkung turun....! Nampak tak kualiti dan k3mampuqn intel3ktual PM kita.

    Kalau tidak takkan tabur duit BR1M kerana nak menang PRU 13. Lepas tu dia naikkan harga petrol/diesel nak cover bal8k melalui pengurangan subsidi. Takkan masa harga minyak dunia turun, PM kita bol3h naikkan harga minyak/dies3l.

    Saya dah give up d3ngan Najib. S3karang ni saya hanya buat apa yang terdaya supaya apabila k3kalutan akibat pe4laksanaan GST tahun depan, saya masih selamat. Juga kesan global akibat harga minyak dunia yang turun mendadak serta k3jatuhan nilai ringgit.

    3 benda ini akan menyebabkan keperitan ditahun 2015. Jadi, duit yang ada tu simpan-simpanlah. Jika Naj8b masih kekal jadi PM, kita tak tahu berapa lama keadaan tak menentu ini akan berterusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bat8

      Betul tu. Yong pun buat sendiri apa yang patut untuk mengurangkan keperitan hidup selepas GST nanti.

      Nasib rakyat Malaysia dapat PM camni. Buka mulut jer nampak sangat apa Mahathir cakap tetang pemimpin UMNO tu betul

      Delete
  2. Aduyai.....nak terkencing aku gelak dengan idea PM nih! Dah takde teknologi lain ke yang nak dieksport...sampai kulup budak dan bapak budak punya teknologi nak dieksport? Teknologi nak khatan kulup @ anu perempuan taknak eksport ke? Dari eksport teknologi yang berkait kulup ni baiklah Malaysia eksport 'kebodohan' yang memang berlambak lambak di Malaysia ni.... antara 'kebodohan' yang boleh dieksport ialah bagaimana cara bodoh untuk mengelakkan perasuah tidak didakwa, cara bodoh pendakwaan untuk lepas pembunuh dengan C4 tidak dikenalpasti, cara bodoh untuk halalkan salahguna kuasa dan seleweng macam NFC.. rugilah kalau malaysia tak eksport kebodohan yang berlebihan di malaysia nih... apa barang eksport teknologi kulup ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sizzly

      Betul tu. Hebat sangatkah teknologi tu sampai nak eksport keluar negara? Ada 100juta umat Islam di China tu (lebih 50% lelaki). Apa? Demer takde teknologi khatan ke? Bagaimana dengan negara Islam lain yang hebat seperti Turki?

      Yong difahamkan ramai rakyat lelaki US yang bukan Islam berkhatan ketika masih bayi. Guna teknologi apa pulak?

      Bila kita tegur, marah.

      Nak biarkan saja kebodohan ini menular?

      Delete
  3. relaks la yong. itu idea namanya. nak sebut idea bodo ke pandai ke, tak payah la. mana tau nanti kesan teknologi ini ramai pulak umat manusia lelaki kat dunia ini berkhatan. nak tanya yong, suka yang bersunat ke tidak? kalau yong bersuami yang bersunat, gelakkan dia sampai terkencing....boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalah kamu?

      Ini bukan soal suka yang bersunat atau tidak. Ini soal idea. Apa hebatnya idea ini sampai PM kena war-warkan?

      Di Malaysiapun ramai yang bersunat (agaknya bersunatlah sebab Islam) buat anak haram, lepas tu buang sana sini, cakap nak eksport teknologi khatan...

      Delete
  4. Inilah mentaliti seorang perdana menteri. Rakyat sentiasa diperbodohkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Admin

      Kalau nak sangat eksportpun, buat ajerle. Nak buat apa war-warkan?

      Delete
  5. Salam Yong.
    Hairan sungguh,nakkan dapat duit gunakan Islam konon konon kehebatan Malaysia mengimplentasikan Islam sehingga berkhatanpun canggih Tapi bila untuk peraturan hidup guna hukum Allah berbolak balik, tak nak la tu.Negara negara Islam yang lain baru semalam ke pandai berkatan? Dah tak tentu hala pemimpin pemimpin Umno sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nazi kelawar

      Pemimpin tidak tahu di mana prioriti dalam Islam.

      Berkhatan itu dituntut. Tapi tak perlu war-warkan 1Dunia. Lainle kalau yang bagi cadangan tu blogger UMNO yang Najib kata bangang tu...

      Delete
  6. Salam kak yong !

    Wah..memang hebat idea PM 'kita' ni...memang global ! Ni mungkin 1 hadiah dia untuk dunia ... maklum le Santa Claus is back on duty this time around ! haha

    Serious ? Apa tak cadang/ beratkan benda yang lebih patut kaita buat .."wajib, fardhu" seperti fardhu solat berjemaah di masjid, surau, hukum hakam Islam, perpaduan atau KEBERSIHAN hati antara sesama Umat melalui aktiviti Islam?

    Benda "sunat" jugak orang kita nak dulukan ... alahai ! Bukan wajib pun potong benda tu pun, masih sah keIslaman, iman kalau tak potong pun !

    Tu pase ler orang Melayu semedang kena "tipu" dengan kononnya "idea bernas" orang atasan, berpengaruh !

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.