Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 12 December 2014

JANGANLAH BERUBAH, WAHAI UMNO!



Kesian KuLi mengeluh - ibarat ditelan mati emak, diluah mati bapa.

"Saya tidak boleh hadapi semula pengalaman apabila Malaysia, selepas Merdeka, terperangkap dalam situasi sama dengan apa yang kita hadapi sekarang," katanya dalam temubual bersama The Edge Review.

Berikut petikan kenyataan temubual KuLi (TR) dengan The Edge Review (S):

S: Imej Umno di kalangan Melayu dan rakyat Malaysia semakin merosot. Adakah parti dan gabungan yang diterajui menuju ke saat pengakhiran?

TR: Ya dan tidak. Disebabkan memegang kuasa terlalu lama dan ada yang mengatakan kerajaan BN sedang menuju ke hujung hayat pentadbirannya sama seperti yang terjadi dengan parti LDP di Jepun, dan Parti Kongres di India, atau wira perang Winston Churchill apabila partinya ditolak rakyat British yang memilih pengurusan lebih baik untuk mengendalikan pembangunan semula selepas perang.

Sememangnya, seperti yang anda kata, barisan kerajaan pemerintah kini hidup di penghujung melainkan jika parti dan kerajaan mengambil langkah mengubah semula yang sewajarnya dan melaksanakan perubahan, seperti yang Umno dan BN lakukan sebelum ini. Tapi saya tidak tahu sama ada pemimpin sekarang mendengar suara rakyat, terutamanya golongan muda.

Buat masa ini saya tidak optimis Umno dan BN mampu berubah demi kebaikan. Kita perlu tunggu dan lihat. Harap tidak terlambat. 

Baca seterusnya di TMI

Terperangkap apa KuLi? Terperangkap dalam jerat yang dipasang sendiri?

Biarlah...Jangan berubah. 

Mengkomer sudah membuat yang terbaik. Teruskan saja...

PEMIMPIN TIDAK PERLU MENDENGAR SEBAB DIA LEBIH TAHU

Oooooppps! Silap caption!

Hahaha....Kalau nak sama macam UMNO tak mahu berubah pun ikut suka komer-lah.


6 comments:

  1. DeeDee Yong....

    Aiyo.... UMNO nak berubah jadi lagi PAS dari PAS..... hahahaha.... lawak siot.... tak payah la... sebab PAS la nih dan jadi lagi UMNO dari UMNO ....

    Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Salam kak yong !

    Read betweeen the lines, demer nak kita wala', thiqah, dengar, taat & buat aje apa "Nakhoda" kapal PAS nak. Dia kan ker ada byright veto power ?! Jangan lawan ... hehe

    Nakhoda @juragang ni 1 kelulusan tertinggi untuk seorang pelaut seperti TGHH & kengkawang dia untuk mengawal sebuah kapal, byword, PAS. Dia jugak le kapten kapal !

    Nakhoda mestilah mahir (berilmu tinggi melangit & sedalam Laut Hindi Selatan nun) dalam ilmu pelayaran - dalam applikasi penggunaan asset, krew, peta dan kompas serta sistem bintang di langit. Nakhoda mestilah tahu arah tuju laluan terbaik untuk belayar dan mampu anticipate risiko bahaya - kawasan lanun negara, kedudukan batu karang, terumbu karang, arus perdana dan olak laut berpusing, angin monsun mengelak ribut taufan serta mengelak kapal terlanggar batu karang yang boleh merosakkan kapal.

    Sebagai ketua kapal, kapten mempunyai kuasa undang-undang yang besar, termasuk kuasa menggunakan kekerasan & berhak untuk memberikan 'ubat' morfin kepada pesakit !

    Sekian untuk makluman bersama !

    hohoho

    ReplyDelete
  3. Bila tiba waktunya tidak perlu sedu sedan itu,biarkan masa menembusi semua ruang yang ada dan kamilah nanti yang memikulnya-anak muda semua bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Falsafah! falsafah! kata A.R Tompel dalam keluarga 69. Memang betul Din....kalau HAMNO/BN kecundang tentu yang lebih baik dan rasional akan tampil mengambil-aleh.....

      Delete
  4. Ishhh bangangnya Ustaz ni..... pegawai-pegawai lain kena la tanya kenapa nakhoda tiba-tiba berhentikan kapal di tengah lautan...mabuk laut ke...mabuk pil kuda ka atau buang tebiat nak mampos ..."atas saya la nak berentikan kapal atau tidak..." Gila ka apa puak-puak serban ni....dah makin menjadi-jadi bengapnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Asrul Sani

      Desperate men, desperate means!

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.