Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Sunday 25 January 2015

WORLD ECONOMIC FORUM 2015: MUJUR KITA ADA PM YANG MINAT SELFIE

Kalau PM kita tak gila berselfie, tentu ramai tak tahu macam mana rupa PM Belanda.

Cheese!

SIAPA TEMBAK MH17, WEH?

Inilah hasilnya:

BOLEH TUNJUK PADA ANAK-CUCU

Kalau takde gambar selfie, kitapun tak tahu demer ada jumpa dan bincang bab ekonomi dunia. Takkan dia ke sana shopping, kan?

Masih sanggup tersengih dan berselfie, walaupun hutang Malaysia sekarang seperti ini:

HUTANG NEGARA MELAMBUNG (OH DUNIA)

Jom kita intai, apa persamaan antara kedua negara ini:

OOO...RUPANYA SAMA-SAMA BANYAK HUTANG (ECONOMIST)

Tapi jangan risau. Keadaan ekonomi Malaysia lebih baik dari negara Belanda dan Amerika Syarikat. Harga minyakkan dah turun? Nilai ringgitpun turun. Ini kan berita baik. Nanti berbondong-bondong pelabur asing datang ke negara kita untuk melabur.

Pelabur asing, yer. Bukan pekerja asing.

Rakyat Malaysia yang pendapatan di bawah RM4,000.00 sebulan pula dapat BR1M. Boleh guna duit itu untuk beli macam-macam selama setahun.

Lagipun yang didakwa tidak amanah (rasuah) bukan Najib, tetapi Daim.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.