Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 2 March 2015

KETIKA KAMI MENYERANG MUSUH, ADA 'USTAZ-USTAZ HARAKI' BERI PELURU KEPADA MEREKA - BERANIKAH USTAZ MENJAWAB?

Mungkin Dr Dzulkefly tidak akan sampai ke tahap ini kalau tidak didesak dan diserang tanpa adab oleh golongan yang mengaku "ulama." 

Dipersilakan puak "ustaz haraki" menyambut cabaran ini:

Dr Dzulkefly Ahmad 

Salam..

Sementara kami menumpu membuat serangan ke atas seteru politik dengan mendedahkan pelbagai kebejatan dan kebobrokan tadbir-urus kewangan dan ekonomi negara, seumapama isu 1-MDB, FGV, Hutang negara dan kejatuhan nilai RM, ada pulak 'ustaz2 haraki' yg giat 'menyerang' kami dan nak perjatuh kami. Telah kami katakan cukuplah...tapi nampaknya jadi macam budak..lagi ditegah lagi menjadi2..kerja2 ini hanya memberi peluru kepada seteru-lawan politik kita.

Berpada2 sahabat2ku...kami bukanlah jahil sangat tentang Islam dan disiplin ilmunya....kerana PAS sejak berzaman khasnya era Al-Marhum Ust Fadzil Noor telah 'mengustazkan' kami..ada diantara kami yang telah mendapat 'Tarbiyah Haraki' sejak zaman student lagi.....

Saya juga telah mendapat izin TG Presiden dan Mesy PAS Pusat untuk mengadakan 'wacana-bahas-debat'... pilih 'setting' yang 'tuan2 lebih selesa...untuk semua tuduhan tuan2 yang kami ini 'sesat, songsang, 'liberal' atau pengamal liberalsime agama' dapat kita wacana, bahas atau debatkan secara mendalam dan tuntas..mungkin secara tertutup....kalau cara itu lebih wajar.

Harap jangan dihampakan.....dengan segala rendah hati saya memohon.

AlLahu Musta'an!

Beranikah "ustaz-ustaz haraki" itu menyambut cabaran Dr Dzulkilfly? Beranikah "ustaz-ustaz" ini bertanggunjawab terhadap kecaman mereka tanpa sempadan akhlak ini?

Kita nantikan respon "ustaz-ustaz haraki" itu. 

Jangan jadi "ustaz harakiri," sudah.

SIAPA YANG PARASIT, SIAPA YANG FASIQ? (MSTAR

*...Bersambung...*

7 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Ustaz Harakiri??? Hahaha... Banzai..... Hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. ayah susah2 pertahankan pas anak yg kurang cerdik dipergunakan olih ustad dan alamak2 harakiri..amat2 menyedihkan..harap2 jngan pas tukar nama parti alamak semalaysia

    ReplyDelete
  3. Minta At takiri, Nik Abduh, Ridhuan,Zaharuddin dan segala macam ustaz yang kononya shumul lagi faqih sahut cabaran ilmiah ni...bawakkan bukti sekali bila menuduh orang lain sebagai liberal, barua dan lain2. Jangan bagi alasan. Jangan hanya pandai petik nas sesuka hati..bila kena orang lain ok..bila nas kena atas batang hidung..tak ok dan cari hadis pulak nak mengelak! Jadi anak jantan dengan berdebat. Jangan jadi golongan UMNO yang syok kondem orang depan wartawan TV aje! Ahli majlis syura yg faqih lagi fuqaha juga di saran berdebat...kalau dah rasa diri sebagai faqih.... jangan kata debat bukan budaya suda....bawa bukti...bukan hanya baca nas saja... jangan bersikap lempar batu sembunyi tangan...itu pengecut nama @ tak bermaruah!

    ReplyDelete
  4. Minta ust Harakiri ni sambut pelawaan dr zul ni untuk merungkaikan apa2 persoalan yg tak selesai lagi. Lagi pun tak elok buat kenyattan terbuka melabel jamaah Pas sendiri.

    ReplyDelete
  5. aku rasa at takiri ulama pertama suruh hadi resign ditganu dulu... hahahahaa.. luculah tengok gambar dia pegang banner ada gambar muka hadi kena pangkah. mcm yg geng dia buat kat dr hatta tu.

    ReplyDelete
  6. Ketua g3ng GU, Ustaz Norazli Musa dah angkat tangan dah....dia dipetik berkata, ""Kami hanya akan gunakan hiwar siyasi untuk dedahkan siapa liberal dalam Pas..". Dia xmau debat. Dia nak pakai tuduh orang ikut kepala dia sorang je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIWAR tu mcm pnykit hawaq tu kaaa?biasa ayam mena hawaq otaknya jd biol....penakut n nyorok dlm jubah ulamak boley laa pepuak ni.hj hadi x sdr lg ke dgn perangai geng hiwar siyasi ni.mcm ayam minum sarsi jer

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.