Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Monday 29 June 2015

KENYATAAN RASMI IKRAM BERKAITAN FITNAH YANG DILEMPARKAN KEPADANYA

  • Pagi ini seorang sahabat mohon supaya dikongsikan kenyataan berikut:

    6.32am

    Assalamualaikum 

    Ahli-ahli Pertubuhan IKRAM Malaysia dingatkan untuk terus menjaga akhlak dan tutur kata mereka ketika banyak fitnah, tuduhan kata cerca dilemparkan kepada mereka dan pertubuhan mereka.

    Teruskan menabur kebaikan kepada negara dan ummah serta seluruh rakyat Malaysia di mana sahaja anda berada.

    Kata-kata Hasan al-Banna yang dipetik dari khazanah seni bicara orang-orang arab, pasti segar dalam ingatan anda semua. 

    “كونوا كالشجر يرميهم الناس بالحجر فيرمونهم بأحسن الثـمر”

    "Jadilah kamu seperti pokok, para manusia membalingnya dengan batu, pokok mengugurkan kepada mereka buah-buah yang ranum"

    Memadai kita mengadu kepada Allah SWT, ketika kita berpuasa di siang hari dan kita menghidupkan malam kita.

    Ulanglah ayat ini beberapa kali. Supaya anda semua memahami, itu semua adalah ujian Allah SWT kepada anda.

    وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا

    Dan orang-orang yang mengganggu serta menyakiti orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman dengan perkataan atau perbuatan yang tidak tepat dengan sesuatu kesalahan yang dilakukannya, maka sesungguhnya mereka telah memikul kesalahan menuduh secara dusta, dan berbuat dosa yang amat nyata (al-Ahzab 58)

    Berdoalah kepada Allah SWT agar Dia mengampunkan mereka yang menuduh kita.

    Semoga kesabaran kita diganjari dengan sesuatu yang besar dari sisiNya.

    Ahli-ahli Pertubuhan IKRAM Malaysia juga diminta; bayangkanlah Allah SWT akan membersihkan nama kita dan Pertubuhan kita dari tuduhan-tuduhan liar itu sebagaimana Allah SWT pernah membersihkan Nabi Musa a.s dari tuduhan orang-orang Yahudi satu ketika dahulu.

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَىٰ فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمَّا قَالُوا ۚ وَكَانَ عِنْدَ اللَّهِ وَجِيهًا

    Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (Yahudi) yang telah mencaci Nabi Musa, LALU ALLAH MEMBERSIHKANNYA DARI SEGALA CACIAN YANG MEREKA KATAKAN; dan adalah dia seorang yang mulia di sisi Allah (al-Ahzab 69)

    Ustaz Hj Hasanuddin Mohd Yunus 

    Timbalan Presiden Pertubuhan IKRAM Malaysia

    ********************

    Apabila membaca kenyataan di atas, Yong berasa amat sedih. Ketika pendakwah dari negara kafir sibuk mengislamkan orang kafir memeluk Islam, di negara kita yang dikatakan negara Islam ini, segelintir "ulama" sibuk mencaci pendakwah yang ingin memperjuangkan Islam. Tidak kurang yang memunafikkan rakan sejamaah atau menggunakan nama-nama haiwan seperti jebon, anjing dan sebagainya. 

    HUFFINGTON POST

    Bagaimana mereka melakukannya?

    Sudah tentu bukan melalui tuduhan, fitnah, jenama (labelling), stigma (stigmatization) dan kambing hitam (scapegoating) yang menjijikkan dan menakutkan bukan Islam daripada mendekati Islam.

    Tak percaya? Baca di sini dan di sini

    Yong tahu siapa kepala pemfitnah tersebut. Tapi biarlah Allah (SWT) yang menghukumnya.

    Yang kurik itu kendi,
    Yang merah itu saga:
    Yang cantik itu budi,
    Yang indah itu bahasa.

    *Maaf. Nama sahabat tersebut tidak dapat dinyatakan di sini.

No comments:

Post a Comment

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.