Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 1 September 2015

ROKOK HALAL KINI DI PASARAN

Yong terkejut bila baca blog sahabat, C++. Rupanya ada rokok yang halal dan mendapat keberkatan kalau menghisapnya.

Kalau ikut namanya, hisap rokok ini, dapat pahala!



Sudah berapa lama rokok ini berlegar-legar di pasaran Malaysia?

JAKIM tidur ke?

Tak cukup dengan berpuluh-puluh jenama air jampi yang boleh menyembuhkan berbagai penyakit, yang dijual dengan harga yang MAHAL, kini ada rokok barokah.

Nak jual rokok, juallah. Nak merokok, ikut sukalah. Nak kena kanser, redha ajerlah.

But don't misled the public! 
Jangan menyesatkan kami!

Tolonglah buat sesuatu! 

P.S. Ada restoran namanya "Barokah."


10 comments:

  1. Replies
    1. Salam,

      Benar rokok Indon. Tapi sudah ada di pasaran tempatan.

      Delete
  2. rejeki,barikah.......ni pelik ni.....???????????????

    ReplyDelete
  3. Hmmm, macamana pulak ye dengan duit derma yang dapat dari timur tengah tu? Jakim tak nak kuarkan fatwa yang cakap duit derma tu penuh barokah serta halal lagi suci macam cukai GST tu ke? Takde ke alim ulamak dalam jakim yang nak ishtihar duit derma tu suci maka asalkan ianya ikhlas dari penderma, maka sesiapa pun terutamanya penjawat awam WAJIB ambil dan masuk dalam akaun bank dengan segera! Yelah setakat dok diam membisu macam tikus tak cakap wajib ataupun haram malah langsung tak bersuara, macamana Najib nak pakai duit RM2.6 billion tu dengan hati yang tenang dan gembira. Tuang Presideng PAS dan Murshidul Am dah bagi support awal2 lagi dah! Pak2 mufti yang alim lagi terhormat bila lagi?

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  4. Nanti ada rokok cap masjid pula

    ReplyDelete
  5. derma 2.6 bilion pun halal jugak ke????

    ReplyDelete
  6. Ni rokok seludup. Bukan utk pasaran malaysia. Tiada gambar amaran kesihatan

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah dah lebih 9 bulan teman dapat berenti "bagi makan jin asap" nih...hehe

    Sape kata takleh berenti? Nonsense !
    Sape kate susah nak berenti? Yeah right, like u try hard ! Kena cuba lagi & lagi. NIAT, azam kena betul !!

    Memang ler susah nak berenti isap rokok ..benda haram, makruh, lagho nih kalu dah sebati memang ler liat, susah giler kita nak buang terus. Tu pasal the willpower & ilmu cara (terknik) nak berenti tu kena ada. You need all the helps u can gain ASAP & persistently !

    I don't buy rokok halal ?? won't jibe with me...haha... Bubuh pi la nama rokok "Barokah" ker, ada gambor "Tok Guru Haji Abdul Hadi" ker, ada logo & nama "PAS" ker, ada cop halal JAKIM ker ...lantak ler...kalau dah salah tu tetap salah.. kalau dah sesat tu tetap salah..tak leh ikut@ buat !

    ReplyDelete
  8. Rokok Tok Guru @ Rokok Islam Malaysia@Rokok Syura@Rokok Muktamar@Rokok Bai'ah@Rokok Jebon@Rokok Pascai@Rokok Istiqamah@Rokok Tantawi@Rokok Altakiri@Rokok Kongres@Rokok Bersih@Rokok Amanah@Rokok Paspispus @ Rokokk ...

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.