Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 2 September 2016

ALAHAI! SIAPAKAH PEGAWAI DI TV3 DAN RTM YANG SENGAL SANGAT NI?

MSTAR

Mula-mula Yong nak buat posting mengenai si Rahman Dahlan yang suruh orang bandar balik kampung tanam jagung dan cili (metavideo) tu. Tetapi bila baca posting sahabat blogger ni, Yong tak tahan - mesti kongsi juga (cut and paste).

Jangan marah Yong...

Pengacara RTM, TV3 pakai baju bendera Thailand di Hari Kebangsaan 31 Ogos 2016

PADA 31 Ogos 2016 kelmarin tempoh hari media arus perdana negara RTM dan TV3 menjalankan rutin tahunan mereka menyajikan pelbagai siaran langsung berkaitan Hari Kebangsaan.

Namun siaran langsung kedua-dua media arus perdana itu dilihat tidak peka dengan semangat patriotisma yang sepatutnya ditunjukkan pada hari itu apabila pengacara kedua-dua media itu mempamerkan bendera Negara Thailand pada pakaian mereka.

Aku mula-mula sangkakan mereka sedang buat laporan khas tentang negara Thailand dan sebab itu mereka pakai baju bendera Thailand. Bila aku perhatikan betul-betul ternyata jangkaan aku silap.


Pengacara TV3 dalam rancangan siaran langsung Malaysia Hari ini, melaungkan laungan Merdeka dengan memakai baju bendera Thailand.


Pengacara TV1 RTM turut sama mengenakan seragam baju mirip bendera Thailand dalam siaran langsung laporan berita media arus perdana itu.

Rasanya tidak salah untuk memakai baju bendera negara apa pun dalam siaran langsung mahu pun tidak langsung. Namun mengenakan pakaian mempamerkan bendera negara lain di hari Kebangsaan adalah sangat-sangat tidak sensitif.

Selain itu tindakan ini mungkin boleh mengelirukan pelancong yang menonton televisyen, kerana mereka mungkin menyamakan atau menganggap bendera Thailand sebagai bendera Malaysia.



Sumber: MiLoSuaM

********************

Takkan tak tau beza antara bendera Malaysia dengan bendera Thailand? Mana budak baju merah? Mana Jamal Yunos? Mana Ali Tinju? Mana Perkasa? 

Gred apa yang nak kita beri kepada penerbit dan staff TV3 yang terlibat dengan penayangan program itu ya? 

Suka sangat mengaibkan orang. Ambik kau. Itu cuma peringatan kecil dari Allah SWT.

Di harap mereka muhasabah diri.

Ini small matter kah?

Ya, tentu small matter berbanding dengan kenyataan Rahman Dahlan mengenai siapa MO1 yang mengaibkan seluruh rakyat Malaysia.

Imej di bawah ini hanya hiasan

FMT

1 comment:

  1. Amat pelik di hati boleh terjadi petugas kedua-dua saluran tv ni mengenakan baju bercorak serupa.

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.