Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Saturday 21 January 2012

APAKAH YANG TINGGAL JIKA MELAYU SUDAH HILANG DI DUNIA?

Bila sesebuah tamaddun telah hapus, biasanya para arkeologi akan menemukan beberapa buah artifak. Ketika mengorek di kawasan yang bernama Golden Chersonese yang terkenal itu, mereka menemui beberapa artifak. Antaranya termasuk beberapa keping gambar. Para arkelogi telah berdebat mengenai gambar-gambar tersebut. Akhirnya mereka tandakan gambar2 tersebut seperti berikut:

GAMBAR PELAKON AIR MATA DALAM EPISOD "MELAYU MUDAH LUPA"

GAMBAR PELAKON PANGLIMA MELAYU DALAM EPISOD "JOM JADI KATAK"

GAMBAR PEMBUAT KEK "MELAYU" DALAM EPISOD "JOM MAKAN TAIK"

GAMBAR PELAKON MELAYU GLAMOUR DALAM EPISOD "SELENDANG SRIKANDI GAYONG"

Setelah mengorek lebih dalam mereka menemui beberapa artifak lagi yang berjaya di awet dengan baik. Antara artifak yang ditemui:

SEBUAH BAS YANG PERNAH DINAIKI PM

RANGKA BINATANG YANG TIDAK DIKENALI 


SEBUAH BEG MILIK ISTERI PEMIMPIN MELAYU

Di tempat yang agak terpencil mereka menemui gambar yang menakjubkan. Gambar ini menyedarkan para arkeologi bahawa di kawasan Golden Chersonese ini rupanya ada ramai penduduk yang suka kuning. Ha...ha...ha.

5 comments:

  1. Salam Yong,
    Baguih dok peringat Melayu kisah sejarah nih pasai Melayu ni memang mudah pelupa... haha...

    ReplyDelete
  2. Salam Yong;

    APAKAH YANG TINGGAL JIKA MELAYU SUDAH HILANG DI DUNIA?

    Yang akan tinggal adalah mamak2 kerala yang jadi melayu umporno... kah..kah..kah....

    ReplyDelete
  3. Pak Long,

    Yong sayang kat agama kita. Yong pun sayang kat bangsa.

    Isa,

    Kesian kat orang Melayu yek? Ape nak buat, masih ramei yang suka geng makan taik.

    ReplyDelete
  4. sallam yong,
    Terdetik jantung saya bila mengingati apa yang akan tinggal sekiranya kerakusan manusia berjaya menjarah segala kenikmatan untuk rakyat di Malaysia tercinta kita ini. Apa yang berlaku sekarang, cakap tak serupa bikin......... teringat saya semasa perhimpunan agung UMNO, 2011..... DS Sharizat Jalil, dengan amat bersemangat sekali, menentang penglibatan beliau dan memarahi pengadu pegadu berkaitan dengan kes NFC nya. Beliau mencabar Zuraida Kamaruddin dan Rafizi Ramli dalam membongkar isu berkaitan.
    Perlu ditegaskan disini, bukti bukti tersebut adalah amat nyata sekali dan tak dapat diselingdungkan lagi kesahihannya. Ini adalah antara isu yang dapat dibongkar, selebihnya..... ????? gimana.
    Sedikit demi sedikit segala kekayaan tanah air kita dijajah dan dibahagi bahagikan sesama mereka yang bersangkutan, tak kira langsung atau tidak..... baik peringkat dalaman atau luaran di kalangan mereka yang menjajah........ Banyaknya.... tak terkira, sejak 54 tahun kerajaan sekarang memerintah...... berilah sedikit ketelusan kepada rakyat.... berilah peluang peluang yang dapat menjana pendapatan atau mata pencarian untuk rakyat...... ianya telus dan diberikan kepada rakyat yang berkemampuan dalam segi yang berkaitan..... saya mohon, sebagai rakyat biasa, pandanglah wahai pemimpin yang sedang dan bakal memimpin, untuk merenung kearah ketelusan dalam jati diri seseorang pemimpin dan bakal pemimpin tersebut.

    TQ

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.