Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 30 March 2012

BERHATI2LAH BILA BUAT LOGO

 Al-Liwa’ dan Ar-Rayah (bendera dan panji2 Islam) 
Manusia ni selalu lupa. Selalu terlepas pandang. Sebab tu kena berhati2.

Apabila merekacipta logo yang akan jadi imej perjuangan kita, perlu buat kajian dulu. Ini penting, amat penting untuk diambil perhatian. Jangan perlekehkan respon awam tentang logo kita.  Silap2 logo kita menyerupai logo pihak yang kita hendak hindari.

Contohnya, di bawah ni logo Jalur 3 = trinity Kristian:



Logo ini juga kadang2 ada pada cincin dan loket dan dijual di merata2. Anak2 umat Islam yang tak tahu makna logo ini mungkin terbeli perhiasan ini kerana ia diukir dengan cantik.

Dalam Islam tidak ada jalur 3. Yang ada:

Rukun Iman = 6,
Rukun Islam = 5.

Yong tegur ikhlas sebab Yong sayang pada komer semua, khususnya yang beragama Islam.

1 comment:

  1. sama lah juga apabila memakai jersey pasukan favorite kita. contoh bacelona, inter milan England, Brazil. Lencana pasukan pasukan kalu kita perhatikan ada salib. Ada anak anak kita yg pakai baju baju ini dalam sembanyang di masjid dan surau....

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.