Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Tuesday 1 January 2013

KESIAN! BN MINTA SAMBUNG NYAWA


GAYA ISTERI PEMIMPIN WASATIYYAH?

Perutusan piem 1Malaysia amat "mengharukan" Yong. Dia mohon disambung nyawa BN supaya dapat lagi merembat harta rakyat. Entah apa lagi yang tak cukup dengan bilangan beg birkin berjuta ringgit milik FLOM.

Katanya dia akan menepati janji!

BN MAHU 2/3

Kesian betul! Hahaha!
  1. Lebih setengah abad memerintah, adakah Bumiputera mendapat 30% equiti seperti yang dijanjikan dalam DEB? Yang kita nampak jurang pendapatan antara yang kaya dan miskin semakin jauh.
  2. Adakah semua rakyat menerima hak untuk mendapat pendidikan percuma di Institusi Pengajian Tinggi? Yang kaya belajar setinggi mana, yang miskin merempat je. Buat maksiat dan buang bayi semakin menjadi-jadi. 
  3. Adakah rakyat semua negeri dalam Persekutuan Malaysia mendapat hak samarata dari segi pembangunan? Kelantan dinafikan hak mendapat royati minyak semata-mata kerana ia diperintah oleh kerajaan PAS. Tuntutan rakyat Kelantan yang disokong Sultan Kelantan dicemuh!
  4. Adakah BN mengamalkan demokrasi seperti yang dilaungkannya dengan memberi hak kepada rakyat untuk berhimpun dan bersuara? Peserta Perhimpunan aman BERSIH dipukul. Ceramah PR diganggu dengan keganasan. 
TV, polis, tentera, SPRM, SPR, MKN, universiti, dibuat macam BN punya.

Ini kah "empat asas daripada Dasar Transformasi Nasional yang perlu diteruskan bagi mencapai status negara maju berpendapatan tinggi iaitu memperkukuhkan perpaduan kebangsaan, meningkatkan kesejahteraan rakyat dan sistem jaringan keselamatan sosial serta meningkatkan kemakmuran negara?" (Petikan perutusan PM dalam Berita Hairan)

MASIH NAK PERCAYA? JIKA PERCAYA, SEMUA DASAR DI ATAS AKAN DITERUSKAN!

JOM UBAH!

TOLAK UMNO. TOLAK BN!

7 comments:

  1. DeeDee Yong...

    Mintak nyawa.. mintak nyawa.... hehehehe...

    P/S: Semoga Allah Taala panjangkan umur dan memberikan rahmat, ehsan dan keampunan untuk lu... Ameen....

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam C++

      Yong aminkan doa lu untuk Yong. InsyaAllah kita akan berjaya tumbangkan rejim jahat ini

      Delete
  2. sebijik mcm perangai firaun ketika beliau sedang tenggelam ditelan laut merah..brape juta si rais abeskan duit rakyat semlm semata-mata memuaskan nafsu setan pemimpin2 umnu utk pesta maksiat didataran merdeka bermula 8.00 pg - 12tgh mlm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam opisboi

      Peliknya ader ulama dan mufti yang sokong pulak tu.

      Delete
  3. Assalamualaikum,

    Imelda dgn kasut-kasutnya, Kak Mah dgn...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Moh Kembara

      Tak cukup lagi tu! Sebab tu masih minta sambung nyawa!

      Delete
  4. Inilah pertama kali dalam sejarah negara ini kita lihat pemimpin sebuah parti yang angkuh dan sombong melutut minta diberi peluang memerintah lagi setelah merompak wang rakyat dan menjahanamkan segala institusi negara selama berpuluh2 tahun.Jawapan yang sesuai bagi mereka ialah " Pergi Mampuslah.."

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.