Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 4 October 2013

KENYATAAN PISTOL JATUH DALAM LAUT ADALAH BENAR!



Kenapalah netizens ni susah sangat nak percaya? Benar. Ini bukan cobaan. Ini benar. Pistol jatuh ke dalam laut adalah benar. Bukan Yong cakap. Tapi IGP yang cakap. Menteri dalam negeri pun cakap. Komer baca le kat The Malaysian Insider

Alahai...

Apakah isu yang sebenarnya dipersoalkan?

Inilah dia isunya:

HANYA SENARAI UNTUK DIBUAT LAWAK TAHUN DEMI TAHUN?

Inilah masalah besar ketirisan dalam sistem pentadbiran yang dipandu BN. Ia bukan soal senjata api yang dah jadi tukun tiruan. Tapi masalah ketirisan dalam tadbir urus negara.

Bolehkah kita anggap ini salah kira?
Bolehkah kita percaya kenyataan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang membidas Laporan Ketua Audit Negara sebagai culas? Baca di sini.
Bolehkah kita buat alasan senjata jatuh ke laut?
Bolehkah kita lepaskan penjawat awam yang telah melakukan kesalahan ini?
Bolehkah kita terus menerima sistem tadbir urus negara kita seperti ini?

Endless possiblitilities nampaknya sudah menjadi kenyataan.

Apakah ini juga ketentuan Allah?

4 comments:

  1. Udah le Yong...teman dah gelak guling-guling ni...tak tahan dengan lawak bodo IGP dan Menteri Dalam Negeri kita tu. Nape la oghang Peghak ni "extreme"....ade yang amat cerdik macam Yong dan Nizar Jamaluddin........dalam pada tu ade pula yang bengong terlampau macam Zahid Hamidi......kah kah kah

    ReplyDelete
  2. Salam Asrul Sani

    Sebab tu bila jumpa kekawan Yong segan nak mengaku oghang Peghok. Baik Yong mengaku oghang Selangor jer. Lagipun opah oghang Selangor, dan separuh sedara-mara duduk Selangor.

    ReplyDelete
  3. ater kalo udah sebok bebenor, stok kan buku dalam jamban. Time meneran boleh baca sikit2.

    tapi kena jamban duduk le. kalo jamban bertenggong, alamatnye nyerongkong ke depan le.

    kah kah kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih!

      Mesti yang baca komen ni ingat kita cerita apa. Tup-tup masuk bab jamban pulok. Apa pun, Yong dalam jamban 5 minit jer...Tak sempat baca apa pun...

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.