Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Friday 25 October 2013

PENGAWAL KESELAMATAN JAHAT, 47% MASIH TAK KISAH?

Ada sesiapa heran penjahat jadi pengawal keselamatan?

Mula-mula baca N3 ini dahulu:

24 OCTOBER 2013

Kes Rompak Bunuh Ambank Jadi Kompleks?

Bhai/DeeDee sekalian...

Episod rompak dan bunuh pegawai Ambank kini menjadi semakin mengelirukan. Betul ... Pada gua dah semakin kompleks...

Sebabnyer... Satu demi satu perkara cuba ditutup ceritanya...

Skrang nih dengar citer KDN dah batalkan lesen operasi syarikat Securiforce Sdn Bhd (walaupun KDN sendiri tabrani nak sebut nama syarikat tue... Mentang-mentang lah Maznah Hamid tue orang besar dalam Wanita UMNO)...

Persoalannya sekarang nih... KDN dok salahkah syarikat keselamatan tue (Securiforce Sdn Bhd) kerana cuai dalam proses pengambilan pekerja keselamatan... Tapi bukan kah semua pekerja keselamatan perlu melalui tapisan keselamatan yang dilaksanakan oleh KDN...

Takkan la KDN sudah terlepas pandang proses tapisan tue jadi terus salahkan sepenuhnya kat Securiforce Sdn Bhd...

Mana pergi unit penyiasatan KDN dengan kerjasama Cawangan Khas dalam isu tapisan keselamatan nih...BACA SETERUSNYA: http://cipantapirtenuk

********************
Sudah Baca dan faham?

Jom kita masuk time tunnel dan baca berita-berita terdahulu:

PENGAWAL KESELAMATAN ROMPAK MESEN ATM

INI LAGI BERANI DAN BIADAP

Maknanya kerajaan sudah maklum industri keselamatan ini bermasalah. Tapi adakah tindakan yang diambil mencukupi?

SUDAHKAH SYARIKAT DIDAKWA?

Macam mana makhluk ini dan ribuan lagi boleh diupah jadi pengawal keselamatan? Adakah KDN akan siasat? Adakah SPRM akan siasat?

Ada aku heran kalau lepas siasat pun tidak jadi apa-apa?

PAGAR YANG TERLEBIH MAKAN PADI

Takkan hanya syarikat keselamatan yang dikenakan tindakan? Sedangkan kita tahu, "This is only the tip of the iceberg."

KAMBING HITAM GEMUK

Kami tidak mahu ini menjadi salah satu daripada kes kecuaian dan kes bodoh yang tidak boleh didakwa.

KAMI 53% PENGUNDI MALAYSIA TIDAK PUAS HATI!

2 comments:

  1. Salam Kak Yong.

    Zaman le ni banyak sangat orang jahat (termasuk le saya kot?..hehe). TAPI kalau dah jenayah berat tu dah kira jahat sangat sampai menyamun +membunuh. Ate tak boleh ke deme merompak TANPA membunuh orang? iskhh 2x..jahat bebeno deme.

    Wot warrant Criminal Panel Code/act/law a.k.a ISA part II akan membendung semua jenayah ni kalau ada undang-2 TANPA strict enforcement from the authority?

    Wayang dah semakin "scarry", TAPI FINA$ dah luluskan genre "suspense-thriller-comedy" PG13.. hehe ..siap ada cop "halal" Jak1m...haha. Tak laku di panggung, takpa, nanti boleh siar di "wayang pacak" di kampung-2 peneroka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Hanz

      Macam-macam cara merompak. Yang elit merompak bilion2 lepas. Yang kolar biru merompak dengan membunuh, ramai yang belum kena tangkap. Yang menganggur curi RM1.00 masuk penjara.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.