Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 11 December 2013

JOM MAIN TAMPAL-TAMPAL GAMBAR DSAI DENGAN AWEK

Cara mainnya:
  1. Mula-mula cari gambar Anwar Ibrahim
  2. Potong bahagian muka.
  3. Tampal dekat gambar awek.
  4. Siap!
Taa-daaa!

Lihat hasilnya pada gambar di bawah:

HASIL KREATIF MACAI
COP!!! COP COP COP!

Cer bandingkan...

GAMBAR KANAN SENGAJA DISENGETKAN 

Budak sekolah rendah tengok pun dah tahu mana gambar ori, mana tipu.

Gambar kelakar ini Yong ciluk dari Facebook pro PR di di sini dan macai di sini. Kalau rajin jengok le. Buatle apa yang patut. Fitnah ni berdosa.

ADA PULAK YANG PERTAHANKAN GAMBAR FITNAH NI

Dah tahu fitnah masih sokong jugak. Nak kata bangang dah tua. Jadi, nak kata apa lagi?

HARAP MURID/BEKAS MURID DIA TAK BANGANG MACAM DIA

Kalau kesian pergi le nasihat macai ini di sini: https://www.facebook.com/mohamedali.mahmood.

Gambar asal Anwar Ibrahim boleh dilihat di sini:

LANGSUNG TAKDE KENA MENGENA DENGAN AWEK (GLOBAL NATION)

Allah-Subhana Wa Ta’ala-berfirman, 

إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَرِيقِ [البروج/10 

“Sesungguhnya orang-orang yang mem-fitnah (membakar) orang-orang yang mukmin laki-laki dan perempuan kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab Jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang membakar.” (Q.S. Al-Buruj: 10) 

Waulahualam.

Adakah ahli/penyokong PAS/PKR yang percaya gambar ini? 

Rasanya ahli/penyokong PAS/ tulin takkan percaya.  

13 comments:

  1. Apesal DSAI ketot mcm rosmah?

    ReplyDelete
  2. Aduh!Yong,klau ikut tahun dia di Anderson.rasa ny dia tergolong dlm student yg pandai.Bkn senang nk masuk Anderson masa tu.Saya sendiri tak merasa.Tp bila tengok kn komen dia,terpikir pula mcm mana le budak Anderson ada mentaliti mcm ni?Tp yg sah ny,songkok tinggi sejengkal,jd faham2 le!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sazaleeahya

      Apa nak buat. Tak semesti masuk Oxford itu terror falsafah yang dipegangnya. Tak semesti belajar di Azhar atau Cairo itu sudah tentu jadi ulama.

      Begitulah ragam manusia. Kita insaflah dan mohon kepada Allah (SWT) supaya dijauhi dari menjadi bangang akibat terlalu angkuh.

      Delete
  3. Salam Yong.
    Pakai songkok bukan bermakna seseorang itu Islam ori atau mereka yang taat kepada Allah.Di indonesia kalau hari Ahad ramai mereka yang kristian ke gereja pakai songkok.Di India mereka yang beragama hindu yang berkasta tinggi memakai songkok.Tak jauh beza di Malaysia dah terbukti mereka yang pakaii songkok tidak takut kepada Allah tetapi takut kepada makhluk Allah, takut tidak dipilih untuk naik pangkat.Golongan inilah nanti ditempelak Allah agar meminta tolong kepada tuhan yang ditakutinya semasa didunia dulu.Kerana melakukan sesuatu kerana pangkat dan kerana manusia.Bertaubatlah yeop, sebelum nyawa dicabut Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nazi kelawar

      Sangat setuju. Kat India dan China pun ada yang pakai ketayap dan songkok, tapi bukan Islam.

      Memang ada guru besar, penolong kanan, pegawai kanan etc di jabatan pelajaran yang mamun jer pemikirannya. Kesian kat murid2.

      Mudah-mudahan dia sempat bertaubat.

      Delete
  4. Yong oii, apalah nanti komen anak cucu cicit si macai tua ni. Malu bebenor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam antah berantah

      Mudah-mudahan anak dan cucu-cicitnya tidak sepertinya. Ini kes takmo menggunakan pancaindera dengan sebaik-baiknya.

      Delete
  5. Assalam.. Yong, Muka pun dah nampak bangang semacam je!.. songkok tinggi ni selalu dikaitkan dengan cara nak 'cover' akal pendek @ otak kemetot! Bodoh 'nak mampooos' kata hj.bakhil pada si Labi.. Nak nangis aku rasa sebab kesian tengok macai tua tapi bangang berlipat-lipat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sizzly

      Inilah jenis yang sukar di "convince" semasa PRU. Ini kerana wujudnya mental block - tak boleh terima pembaharuan mahupun kebenaran. Golongan ini hanya percaya pada utusex, brita hairan dan tv 3/4. Hanya akan berubah jika PR tawan Putrajaya.

      Delete
    2. Spot on Kak Yong! Tu yang saya komen semalam, but somehow, it just didn't come out...sabor aje le...hehe

      Jelas dia tu tak paham apa fitnah meknah ni. Fitnah tetap 1 dosa whereas kritikan, teguran, bantahan tak semestinya 1 dosa.

      Semua kita kena tau apa dia "fitnah" ni... & tau beza antara teguran, kritikan, fitnah. Sometimes, macam takda beza tapi sebenarnya ada "a very thin line in between". Antara orang-orang kita ada kena cari pencerahan tentang hal sebegini (if any or needed) so they can see the bigger picture of things.

      Delete
  6. Awat tengkuk anuar pendek macam orang kerdil Aja.

    ReplyDelete
  7. TEngok ssiz muka ngan pompuan tu dah nampak ...

    ReplyDelete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.