Di sini komer kena lihat dengan hati. Baca dengan otak. Baca sampai habis. Dalam hati ada perasaan. Dalam otak ada akal. Kalau tidak komer tak faham.

MAAF

Semua blog yang ada iklan tersembunyi, iklan jual produk untuk tujuan seks, dan iklan yang menempel di tengah halaman (sama ada menutup teks atau tidak) akan dikeluarkan.

Wednesday 12 March 2014

BERAPA TAMBANG DARI PERLIS KE KUALA LUMPUR?

PM kata harga ayam RM1 SEEKOR! 

WOW! DI MANA TU? 

Di NSK Trade City, Kuala Lumpur. Bukan di kedai market mini Pak Assan.

PM BUKTIKAN DENGAN MEMBELI SEEKOR

Kawan Yong dari Perlis tanya: "Kat mana NSK ni?" Yong jawab, "Ada beberapa outlet di Lembah Kelang. Tempat lain tak tau"

Katanya, "Kalau gitu, yang pergi riuh sokong MCA, anti hudud, di Kajang tu, boleh beli seorang 10 ekor bawa balik ke Perlis."

Yong pun setuju. Yang duduk jauh dari outlet NSK, cepat pesan kat kekawan yang dekat NSK, belilah 10 ekor dan simpan dalam peti ais. Itupun kalau kawan pemilik restoran, ada peti ais besor. Nanti senang pergi ambik. Yang rasa tak berbaloi, belilah kat pasar berdekatan. 

Yong rujuk pada dua tweet Chedet, mantan PM dan pengasas UMNO Baru:

SIAPA YANG TAK HABIS BELAJAR CHEDET?

SIAPA YANG CHEDET KENEN NI?

Kalau Yong tulis banyak-banyak, nanti ada yang marah kata Yong bukan tukang masak, tak reti harga ayam. Jadi tak patut komen-komen.

Kalau tunggu jadi expert baru layak mengkomen, maka kurikulum sekolah dan IPT tentu sangat besar saiznya. Belajar 3-4 tahun tak mungkin boleh dapat ijazah sarjana muda.

Patutlah beg sekolah bebudak sekolah rendah sangat besar!

AGAKNYA INI CARANYA NAK JADI CERDIK


2 comments:

  1. Ayam curi atau ayam sakit, bolehlah dijual dgn harga murah. Tak pun dah dekat expiry date tak laku beberapa minggu dlm stok, janji dapat sedikit nilai token, pun jadilah. Semenjak bila pula ayam dipasarkan mengikut kiraan ekor dan bukan kilogram ni? Agaknye dacing telah dibawa ke Kajang ataupun sudah tidak dipercayai lagi timbangannya. Kesian pd peniaga ayam lainnya, harga modal katalah RM4.80 sekilogram nak bersaing dgn jualan RM1 seekor. Minta pandangan pakar ekonomi menerangkan, bagaimana cara berniaga buluh kasap ni nak survive. Penin kepale ni mikiyonye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ahmad salleh

      Kalau miker jadi YB, rasernya demer bagi free jer ayam tu...bukan sekor, mungkin 10 atau 20 ekor pun boleh.

      Delete

Komen mengkomer Yong tapis. Yong tak gemor kalau komer singgah dan melalut dengan bahasa mencarut atau bersifat racist. Yong takkan terbitkan. Komen yang ada link iklan akan masuk dalam spam. Tak kira dari penyokong mana-mana parti. Tak puashati? Ini hak tuantanah - untuk terbit atau tidak terbitkan komen mengkomer.